fredag 16 mars 2012

Nu är det klippt!

Klockan åtta väckte Liam mig idag och för er som tycker det är rena rama sovmorgonen kan jag ju tala om att det är ytterst ovanligt att vi stiger upp innan nio när vi är lediga. I alla fall jag. Så det här var ju som att stiga upp i ottan för mig.

Vi har hunnit med sjukt mycket idag i alla fall så jag får väl försöka lära mig att stiga upp tidigt jämt. För det är verkligen skönt när energin flödar och man hinner en massa måsten på förmiddagarna.

Jag har hunnit renbädda, damma, dammsuga, plocka och fixa. Och så har Liam fått sig en hemmaklippning också. Först förstod jag inte riktigt hur i helskotta jag trott att det skulle gå bra, för det var många tårar och huvudskakningar på en arg Liam till en början. Men efter att ha mutat med att vi senare skulle gå till affären och han skulle få välja vilken glass han än ville så gick det skitbra, inte en tår och han satt still hela tiden och tittade på Den Lilla Sjöjungfrun på Disney Junior. Efteråt fick han sig ett bad också så han är riktigt ren och fin må jag säga! Och nöjd också såklart, efter att ha fått en glass i affären!

IMG_9307IMG_9313IMG_9324IMG_9312

3 kommentarer:

Cicci sa...

Oj, vilken skillnad. :) Vad fint! Han har rätt tjockt hår, va? :)

Emma - Mamma till Viggo & Melker. sa...

Vad söt han är!! Han passar såklart i allt, men jag tyckte han skulle ha sina stora lockar kvar :D Hihi... Men det växer väl fort antar ja och blir kanske varmt i sommar :) Finaste Liam!! :)

Hoppas ni får en helmysig lördag!
KRAM

✫Familjen Bus✫ sa...

Wow vilken förändring! Liam blev ju en helt ny pojk :)
Jätte fint!!!

Kram

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam