fredag 2 mars 2012

Tävling: Semper Smoothies


Jag tävlar om ryggsäck och smaskiga
Semper Smoothies hos Agnes!

Det är sportlovsveckor i Sverige och för många barn och föräldrar innebär det pulkaåkning, badhusbesök och fjällresor. Oavsett vad som är planerat gäller det att hålla hungern och blodsockret i schack för att få en trevlig stund med sina barn. Semper har just lanserat ett mellanmål som är både gott, nyttigt och praktiskt att ge barnen hemma eller på utflykt – inget kladd och inget spill. Det är tre smakvarianter av Smoothie med 100% frukt, serverad i en klämpåse som är enkel och rolig för barn från 6 månader att klämma själv på. Enkel att ta med i väskan eller fickan. Smakerna är Äpple Jordgubb, Äpple Banan och Äpple Mango.

Vinster:
1:a pris –
Ryggsäck och 10 stycken Semper Smoothies i 3 goda smaker
2:a pris – 10 stycken Semper Smoothies i 3 goda smaker

För att delta i tävlingen:
Lott 1: Lämna en kommentar med namn, mailadress och berätta kort om ditt bästa/roligaste/finaste sportlovsminne!
Lott 2: Tipsa med länk hit på din facebook, lämna sedan ditt fullständiga namn/profillänk i din kommentar.
Lott 3: Kopiera bilden och den kursiva texten, tipsa om tävlingen i din blogg och lämna direktlänken i din kommentar.
Lott 4: Gå in på min bloglovin’, scrolla ner till tävlingsinlägget, “gilla” inlägget och skriv vilket nr du blev i din kommentar.

Ni får själva välja hur många lotter ni vill ha (Lott 1 är obligatorisk) och sammanlagt kan ni få 4 stycken.
Tävlingen varar i 1 vecka och avslutas torsdagen den 8 mars klockan 21:00! Lycka till allihopa!

47 kommentarer:

Esmeralda sa...

Jag vill såklart vara med :) (malinsundqvist@hotmail.se)
1 Mitt bästa minne kommer från när vi hade skoter när jag var lite. Vi besökte alltid en annan familjs stuga på alla lov och sonen i den familjen var några år äldre än mig och fick köra skoter själv. (Vilket inte jag fick) Kan tilläggas att detta var innan man behövde förarbevis. Han skulle åka en sväng och jag fick följa med. Jag satt framför honom och han frågade plötsligt om jag ville köra. Klart jag ville!! Kände hur skotern började glida ur spår och vi höll på att köra fast när jag drog på extra gas och räddade oss från en timmas skottande. Gissa om jag fick beröm efter det :)
2 http://www.facebook.com/profile.php?id=701296868
3 http://esmeraldaofbuckland.blogspot.com/2012/03/tavling.html
4 Jag blev nr 1 att gilla inlägget

✫Familjen Bus✫ sa...

1: Mitt roligaste sportlovsminne var nog första gången då jag åkte skidor. Var 15 år gammal. Första dagen var jag skitsur för att jag inte kunde på en gång, slutade med att jag satt i stugan efter några timmar och surade. Andra dagen gick det mkt bättre :)

2: Har tipsat på fb, sarina fredriksson.

3: http://familjenbustavling.blogg.se/2012/march/8-mars.html#comment

Kram kram

Maria Emilsdotter sa...

Mitt roligaste sportlovsminne var när jag fick gå ut med grannens hund på min mormors landställe jag gick en långpromenad minns inte hur gammal jag var men det var en sann dröm eftersom jag själv så gärna ville ha en hund,men fick aldrig någon.Sen hade grannen även en häst som jag brukade hälsa på.Härligt med djur när man är liten!

Har tipsat vidare på FB-Maria Emilsdotter:
https://www.facebook.com/profile.php?id=722161440

Jag blev gillare nr 3 på Bloglovin,följer även din blogg nu.

Hoppas på detta till min lilla son på 8 månader ryggan skulle passa att ha på dagiset när han börjar sen:)

Ann-Christine Forsberg sa...

Såklart jag är med =)
1. Mitt bästa sportlovsminne var då jag blev bjuden av min mammas vännina till fjällen , blev så bortskämd, åkte slalom, gick på morgonen och åt frukost i bagarstugan och hade det så mysigt.
2.Har tippsat på FB , Ann-Christine Forsberg.
3.Har skrivit i min blogg här: http://mammaanki.blogg.se/2012/march/tavling-inne-hos-agnes.html
4.Jag blev Nr 4 på att gilla inlägget.

Frida sa...

Självklart vill jag vara med och tävla!
1 lott:
Mitt bästa sportlovsminne:
Vi gick på lågstadiet, kanske 5:an och vi skulle åka till en slalombacke och jag skulle få lära mig att åka slalom, något som jag aldrig gjort. Jag minns fortfarande vilken förväntan och spänning jag kände samtidigt som jag var så nervös!

Coolahilda@hotmail.com

Unknown sa...

Hej!
Jag vill självklart vinna detta då vi alltid har ellas kitchen i väskan till barnen, en variation vore underbart!¨
Mitt bästa sportlovsminne är när jag var liten och fick vara hemma med mamma och vi åkte in till stan bara hon och jag och gick på ett bageri och åt en nygjord bulle och drack varmchoklad, det kan låta simpelt men för mig sitter denna känslan kvar. samma a´sak när jag fick åka till farmor till globen centrum (som då var jätte stort och enormt för mig) och jag fick äta på mcdonalds, detta var fantastiskt och det är en speciell och underbar känsla, och speciellt nu när min farmor dog för 1 år sen är det så skönt att ha dessa underbara minnen!
caroline_bjarnevi@hotmail.com

Har delat på facebook, carro barro http://www.facebook.com/#!/alltidtillsammans

Har tyvärr ingen blogg men delat på facebook i grupper jag är med.
sen gillar jag inlägget o dig på bloglovin =)

Nu hålelr vi tummarna för mina fruktälskande barn

Malin sa...

Det bästa sportlovsminnet måste vara från förra veckan när vi hade sportlov här. Jag o min lilla skrutt åkte på en kryssning tillsammans med lite kompisar. Supermysigt!

Jag gillar inlägget på Bloglovin, blev nr 7.

Tävlar alltså med 2 lotter!

/Malin
foggy_notion79@hotmail.com

Ingrid - Mamma till Zelda sa...

Jag är jättegärna med och tävlar! Vore perfekt att kunna variera lillans mellanmål med lite smaskiga smoothies :)

1. Jag kommer inte ihåg hur gammal jag var, men jag måste varit 11-12. Då hade pappa tagit ledigt från jobbet en dag på sportlovet (han jobbade jämt, och övertid på det). Vi åkte, hela familjen, till en översnöad golfbana som är väldigt populär här i trakterna och där åkte vi pulka hela dagen! Med oss hade vi varm choklad och mackor, och innan vi åkte hem grillade vi korv. En sån där vacker dag som etsar sig fast i minnet!

2. Jag har delat tävlingen från din FB-sida (Ingrid Sahlqvist)

3. Jag har tipsat här: http://p0llys.blogg.se/tavlingar/2012/march/jag-tavlar-om-semper-smoothies.html

4. Jag var den 8e personen som gillade inlägget på bloglovin.

Kram, Ingrid

lilla_ingrid1@hotmail.com

Spacegirl sa...

Jag är gärna med :-)
1. Det är när jag var barn och vi hade en nästan tam ren som kom och åt och gick omkring.
3. Min blogglänk
http://spacegirl.blogg.se/tavlingsblogg/2012/march/8-mars-vinn-ryggsack-smoothies.html

Spacegirl_@spray.se

Emilia - 16 och snart mamma. sa...

Jag är med! :)
1. Korkade ungar som jag och min kompis är bestämde vi oss för att åka i en backe som precis vid en tågräls ett sportlov och någon ringer ju polisen så vi får åka brandbil och allt in till stationen och det var ju inte så jättekul när föräldrarna kom och allt, men medans vi satt i brandbilen och allt så kom VARENDA person och sa till varandra/oss "men har du hört? Charlotte Kalla vann guld!" haha, trötttnade så på den meningen efter den kvällen ;)
2. Det spelar ingen roll om jag gör detta för du får inte se ändå bara för jag är under 18 år går det inte visa offentligt..
3. Inläggslänk: http://eemijji.blogg.se/tavlingstips/2012/march/smoothies-och-ryggsack-83.html#comment
4. Gillade som nr 8.

mail: lovesmillis_95@hotmail.com

Fröken svår sa...

1. Ett roligt minne var när en köttbulle försvann spårlöst från en köttbullemacka under en fikapaus på fjället, den vars köttbulle det handlade om funderar och pratar än idag om vart den tog vägen...:) Så har vi det långa händelseförloppet på film dessutom. Kanske låter tråkigt, men för oss inbalndade var det kul :)
2.Jag har tipsat;
http://barajagochmin.blogspot.com/2012/03/jag-tavlar-hos-agnes_02.html
3.Jag har gillat inlägget som nr 10
rockbarnettavlar@hotmail.com

Josefine sa...

Jag vill vara med (:
Mitt bästa sportlovsminne måste nog vara när jag var liten och jag började mata en talgoxe med handen tills han blev tam. Jag döpte honom till Kim för att jag först inte visste om han var en tjej eller kille. Jag kände igen hans rop så när jag hörde det så gick jag jämt utanför dörren, höll upp handen med frön och då satt han i körsbärsträdet och flög till min hand. Saknar den där lilla pippin :')

Tipsat om tävlingen här: http://yozzan.gblogg.se/2012/03/03/ryggsack-smoothies-83/
Gillat inlägget som nr 11!

Linda J sa...

Jag är gärna med och tar en lott! Mitt bästa sportlovsminne är när morfar skulle lära mig åka slalom eller om det var dyka med huvudet före ner i snön. Mycket skratt och sköna vurpor blev det. Jag kör fortfarande med den tekniken när jag åker utför.
Linda J lolinondoda@spray.se

liselotte sa...

Är gärna med och tävlar!
1. Mitt bästa minne är från när jag var i 10-års åldern och vi hade rejält med snö här på västkusten och kunde åka längdskidor i spår, spännande och härligt.
2. Har länkat på min blogg http://liselottess.blogspot.com/2012/03/ryggsack-83.html
3. Har gillat på bloglovin, blev nr 12.
liselotte.202andersson@telia.com

Amanda sa...

Hej!

Jag är gärna med och tävlar!

1. Mitt bästa sportlovsminne måste vara när vi flyttade från skogarna i Västmanland till Skåne. Detta skedde på sportlovet när jag var 11 år och samtidigt som det var lite ledsamt att lämna allt bakom sig så öppnades en helt ny värld av nya människor och nya upplevelser. Jättespännande! Idag är jag gift med en skåning! ;)

2. Gillar på Bloglovin blev nr 13

3. Jag länkar din tävling på facebook (Amanda Hesselgard)

Mvh

Amanda
amandahesselgard@gmail.com

Mamma Mia sa...

Hejsan Sportlov...jag älskar att jobba då,, arbetar på fritids..vi hittar på massor. grillning, bakning, bingo, meckarverksatad och glassparty...då är fritids som det ska vara...
annars är jag farmor och älskar mitt barnbarn..idag var vi och matade fåglar med bröd..det är mysigt vi köpte en smoothie äpple banan..mums jättedott sa mitt lilla troll..och valde ibutiken vill ha den blå.äppel...för henne är alla färger blå...så det vore topp att vinna en hel väska..
har facebbok men förstår mig inte riktigt på den..men jag tycker att du är en härlig ung mamma..och att din son är ett riktigt charmtroll..lycka till

ANNAS TÄVLINGSTIPSARBLOGG sa...

Jag är inte med men har länkat här

http://molnboanna.blogg.se/2012/march/semper-83.html

Erika sa...

Jag är gärna med och tävlar! :)
Mitt bästa sportlovsminne var en gång då vi var i mina kusiners stuga. Vi åkte skrana efter skotern, det är lätt det allra roligaste vinteraktiviteten man kan göra som barn! Jag och min kusin som var kanske 10år då, hittade en ölflaska som vi drack upp och efteråt trodde vi att vi var fulla, tänk vad lite man vet då man är liten :P

erikanaslund@hotmail.com

Carola L sa...

Jag är med och har länkat: http://mammamuh.blogg.se/tavla/2012/march/ryggsack-semper-smoothies.html

Gillar inlägget som #14

carola(at)officefixarna.com

bitte sa...

Mitt bästa sportlovsminne är alla pulkadagar som liten då hela familjen var iväg och åkte pulka och sedan mös vi i backen med varm choklad och bulle.

Nummer 15 blev jag som gillar
info@bittes.nu

Anonym sa...

Mitt bästa spotlovsminne när barnen och jag åkte spark på mälaren och sen gjorde en brasa och grilla korv jättehärligt

2 länkar min blogg http://flinkan69.bloggplatsen.se/

3 gillar på Bl
annica@flinkens.com

Emma sa...

Hej!

Min dotter verkligen älskar smoothie!
Mitt bästa sportlovsminne är när jag själv var liten och vi varje år åkte till fjällen med min bästa kompis och hade så roligt hela veckan! Hoppas kunna göra samma sak med Wilma i framtiden! :)

Kram

Lina sa...

1,Är gärna med. Min lilla tjej älskar dom smoothisen :)

2, Tipsat på bloggen: http://janiiil.blogspot.com/2012/03/tavla-om-en-ryggsack-full-med-semper.html

3, Gillat inlägget som nr 17

Ha en fin kväll !

johanssonlina84@hotmail.com

jessamy sa...

Bästa sportlovsminnet. Måste ha varit när jag själv var barn och var i sälen med min farmor och farfar. Farmor ordnade alltid varm nyponsoppa, grädde och mandelbiskvier till lunch. Gott!

Har länkat http://jessamys.blogspot.com/p/tavlingar.html =)

Blev nummer 18 att gilla inlägget.

cattis sa...

1 mitt roligaste sportlovsminne är från när jag var lite och det alltid var jättemycket snö ute när det var sportlov.. funderar över om det verkligen var det eller om man minns fel? i alla fall så var jag och min syster ute HELA dagarna tillsammans med alla andra barn i kvarteret..

2 länk: http://iseeuglypeople.blogg.se/jagvillvinna/2012/march/8-mars-semper-smoothies.html

hejcattis@hotmail.com

Carmen sa...

Hej!

Mitt roligaste/läskigaste sportlovsminne var när jag tog fel skidlift och hamnade i en svart pist (jag håller mig mest i de blåa backarna). I alla fall så lyckades jag ta mig ned och var väldigt stolt!

Jag gillar inlägget som nummer 19!

Mvh Karin

Anonym sa...

Oj oj, de där smoothiesarna finns det nog inte en enda unge som ogillar! :)
1. Mitt bästa minne är från sportlovet som var precis nyss - min lille son som är två år gammal och jag var ute och gick i solskenet och hade det mysigt. Vi gick på upptäcksfärd och hittade en lekplats vi aldrig sett förut, där stannade vi och lekte och åt matsäck. Lillgrabben var helnöjd!

mejl: atarinakall@hotmail.se

Emelie sa...

Jag deltar gärna! :)

Lott 1: Mitt sportlovs minne är från när jag nyss fyllda 13 år. Jag och min kompis samt två killar skulle till fjällen och åka skidor över en dag. Kär och galen som jag var så skulle jag ju imponera riktigt mycket på killen jag gillade. Jag var ju SÅ duktig på slalom sa jag (ingen visste ju att jag aldrig stått på ett par skidor innan). Vi åkte upp i liften och jag hann ca 100 m innan jag föll och stukade foten. Resten av resan fick jag tillbringa själv i sjukstugan medans kompis och de "snygga killarna" fick fortsätta åka. Killen jag gillade fick jag aldrig.. Undra vad det berodde på? ;) Hehe...

Lott 3: Tipsar på min blogg: http://itsyouandme.blogg.se/tavlingar/2012/march/tavlar-hos-agnes.html

Lindah sa...

jag är med.
1. mitt bästa minne är ett sportlov i fjällen med en grupp ungdommar från kyrkan. toppenskojj hade vi! många år sedan tyvärr.

3. har länkat i bloggen här: http://tavlingstipsarna.blogg.se/2012/march/ryggsack-semper-smoothies.html#comment

mail: litenmentuff@live.com

Evelina Mattsson Lundqvist sa...

Jag är gärna med och tävlar om dessa! Tycker till och med själv att dessa är goda, så skulle kunna druckit upp allihopa själv, hehe. Mitt bästa sportlovsminne är nog för 3 år sen när jag bodde på behandlingshem och hela hemmet åkte till vemdalen och dom skulle lära mig att åka slalom och efter många om och men så klarade jag det och jag minns hur lycklig jag var! :)

min mail: evelinamattssonlundqvist@live.se

Linda sa...

Vill absolut vara med och tävla och mitt bästa spotlovs minne var egentligen varje sportlov då hela familjen när jag var liten åkte till Sälen för en vecka full av en massa skidåkning och annat mys. Min pappa jobbade vanligvis långa perioder utomland men spotlovet var vi alltid tillsammans varje år.

Länkar det gör jag här
http://familjengranberg.blogg.se/2012/march/tavla-om-en-ryggsack-och-smaskiga-semper-smoo.html

Följer dig sedan tidigare på BL och gillar inlägget som nr 20

Så tre lotter tilla mig :)

Hoppas nu på turen så mina tjejer får lite och mumsa på :)

Kram Linda
karlssongranberg@hotmail.com

Debbie-Mamma till 2 prinsar ♥ sa...

jag är med o tävlar! 3 lotter!
1. När vi åkte ett helt gäng upp till fjällen en vecka. min kompis hade aldrig åkt skidor tidigare och när hon precis ställt sig på skidorna så åker hon rätt in i en grupp skidskola. hon ställer sig upp igen och då åker hon in i gruppen igen. läraren frågar om hon vill vara med i skidskolan och resten av dagen fick hon åka med en kobjällra runt halsen!
2. Jag tipsar här: http://debban.bloggplatsen.se/2012/03/06/7480915-semper-smoothies-8-mars/
3. Gillar på bloglovin och blev nummer 21

Amanda sa...

Det måste ha varit förra året, när hela familjen åkte till Sälen tillsammans! maandiiis@live.se

r3ality2@hotmail.com sa...

Där vi bodde när jag var mindre fanns det en jättestor pulkabacke. Där var vi nästan varje dag under hela sportlovet och åkte pulka och grillade korv. Hur mysigt som helst!
/r3ality2@hotmail.com

SKOGSHUSET sa...

Hej! Är gärna med och tävlar! Mitt finaste sportlovsminne är när jag och min nuvarande man bodde i Stockholm och åkte hem till Blekinge på vinter/sportlov en gång. Det var strålande sol och massvis med snö och vi packade picknick med varm choklad och bullar och gick ut i skogen där hans föräldrar bor. Där slog vi oss ner på en snötäckt bergsknalle och njöööt! Kram Tesse

Ida B sa...

När jag tänker på sportlov minns jag alla gånger under min uppväxt då vi tog med varm och god picnic och åkte till en sjö där vi åkte skridskor. Bara varma minnen om dessa kalla dagar =)

MVH
Ida B
idapida@banck.se

Veronica - mamma till tre prinsar sa...

1 Bästa minne är när vi på sportlovet var på klassresa till Åre =)

2 Tipsat på fb: http://www.facebook.com/profile.php?id=602052236 veronica bredland bråten

3 Nummer 22 att gilla inlägget!

veronica_134@hotmail.com

Anonym sa...

Vi hade sportlov förra veckan och då besökte vi badhuset hela familjen eftersom snön smält bort redan. Mebn vi hade jätteroligt!


diesel06@hotmail.se

Magnus sa...

Hej!

Mitt bästa sportlovsminne är när det var massa snö och jag kunde åka snowboard hela dagarna med kompisarna. Nu när jag är pappaledig vore dessa smoothie perfekt att ha en dag när vi är ute och leker.

/Magnus
m_high79@hotmail.com

Anonym sa...

Ni var var i fjällen för några år sedan, det var en fin vecka. mormorvinner@hotmail.com

Anonym sa...

Mitt bästa sportlovsminne är helt klart från tiden då man gick på högstadiet. Min bästis & jag var & åkte slalom. Plötsligt när vi står i liften går vajern till vår liftklok av vilket gör att vi dundrar med världens fart in i killarna bakom oss i liften. Det flög skidor & stavar åt alla håll. Ingen gjorde sig illa, killarna var sjukt snygga & vi fick oss ett gott skratt =D

/Mia L
lowa_82@hotmail.com

Madde sa...

Jag är absolut med. :)

Mitt bästa sportlovsminne är när jag är uppe hos min mamma i pajala, skoterkörning, korvgrillning ute i 30 minus, pimpeltävlingar där jag aldrig fick ett skit. ;) Men underbart att få vara nära mamma, jag blir som ett barn på nytt när jag tänker tillbaka på det. :D

Länkar på fb, http://www.facebook.com/jansson.madelen

Länkar också i bloggen.
http://vhdbrud.blogg.se/2012/march/tavling-hos-agnes.html

Gillar inlägget som nr 23 på bloglovin för självklart följer jag dig redan. ;)

Håller verkligen tummarna då William är supersjuk och matvägrar så detta kanske han skulle gå med på att äta.

Kram.

Helene sa...

Hej!
Jag är gärna med och tävlar! :)

Mitt bästa sportlovsminne är när jag var och provade på en massa nya sporter och jag fastnade för tennis som jag fortsatte spela i flera år. :)

Bloggat; http://helenewiklund.blogg.se/tavlingar/2012/march/semper-83.html

Gillar inlägget som nummer 24!

helenewiklund@hotmail.com

Kram!

Anonym sa...

1. Det låter väldigt simpelt men för mig är det ett barndomsminne som alltid kommer att sitta kvar......lunch på McDonalds. Jag brukade beställa jordgubbsmilkshake. Den härliga smaken väcker minnen än idag. Det är ju kanske därför mina små troll får smoothies när det är mellisdags ;-)

2. Har delat på min FB sida (Fayeza Suleiman)

3. Blev nr 25 på Bloglovin'

Hoppas att jag vinner!!!!

Anonym sa...

Hej! Är självklart med!!
1. Helena Westberg nena85@live.com Mitt bästa minne var när jag va liten och jag och min kusin red på hennes hästar på lovet.
2. Länkat på facebook- Helena Nena Westberg
3. Tipsat på min blogg: http://nenatavlar.blogspot.com/2012/03/jag-ar-med-och-tavlar-om.html
4. Gillar inlägget på bloglovin som 26 person.
Håller Tummarna så hårt jag kan!!

Mari sa...

mitt bästa sportlovsminne är ett överaskningsparty vi hade åt en kompis som fyllde år. dock så valde vi att ha det sista fredagen innan sportlovet så alla hade möjlighet att komma. vi trodde hon hade listat ut vad vi skulle göra. men ack så fel vi hade. hennes min då alla hoppar fram går inte att glöma.


min mail: mixenpixen@hotmail.com

Emelie - Mamman som älskar vitt sa...

Självklart vill jag vara med :)
1. Mitt eller vårat bästa minne var för 1 års sedan, då var vi i fjällen. Malte var en liten skit då och sov mest i skidpulkan bakom, men nog hade vi roligt. Iallafall vi vuxna :) Och det var väldigt mysigt att få ha med Malte till fjällvärlden.
2. Tipsat på FB, Emelie Johansson
3. Bloggtips: http://maltesmammatavlar.blogg.se/2012/march/vinn-smoothies.html
4. Gillat inlägget som nr; 27

Håller tummarna för lite glädje i denna mörka period för oss :) Kramar!

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam