torsdag 14 april 2011

Tävling: Akvi Home


Jag tävlar om ett presentkort på 400:- från Akvi Home hos Agnes!

Akvi Home säljer i huvudsak svenskdesignade inredningsdetaljer, men har även en och annan nordisk gästartist. I sortimentet finner ni allt och lite till för ert hem från märken som Färg & Form, Leka Sweden, Klippan Yllefabrik och många fler!

I denna tävling har ni chansen att vinna ett presentkort på 400:- att handla för i butiken!

För att delta i tävlingen:
Lott 1: Lämna en kommentar med namn, mailadress och kom med förslag på hur Akvi Home kan förbättras.
Lott 2: Tipsa om tävlingen på din facebook och länka hit. Lämna din profillänk i kommentaren.
Lott 3: Kopiera bilden och den kursiva texten, tipsa om tävlingen i din blogg och lämna direktlänken i kommentaren.

Ni får själva välja hur många lotter ni vill ha (Lott 1 är obligatorisk) och sammanlagt kan ni få 3 stycken.
Tävlingen varar i 2 veckor och avslutas torsdagen den 28 april klockan 21:00! Lycka till allihopa!

45 kommentarer:

Gratishav sa...

Lott 1.Det är bara några mina tips,hoppas de kan göra hemsida bättre,jag kolla på deras hemsida och tittar runt.

1.Jag tycker att det ska lägga någon fina bakbilden på hemsida eller ändra textlayout,så blir det inte tomma på vänste och höger sida,samt texter böra storare;
kan lägga bildendesign på varukorg,så syns det finnare;
när man klicka på bilden,det sätt att förstora är inte så bra,och jag tycker att frakt information böra lägga på hemsida och syns tydligt;
På FAQ,böra inte visas så mycket,kan bara skriva rubrik,och när man är intresserar på fråga så klickar på det och visas;
och med nyinkommet eller rea varor,böra använda röda texter;
När man ändra och vill ta bort varor,det är inte bara att skriva Ta bort Produkt(er) övre,jag menar inte välja produkt och klicka på uppdatera,det böra stå en knapp som visa Ta bort,och klicka på den knappen;
och kan göra en facebookgrupp och visa på hemsida;
med produkter kan även lägga en gadget att kan visa produkter via pris eller datum;
med presentkort för att det finns olik val,så inte blir det stå 0.00kr på fösta sida,det kan står alternativ på första sida.
2.Det är inte så enkelt att välja betaltsätt,det böra stå tydligt med några steg och när man slutför order,böra skicka en order bekräftelse snabbt,och skicka vidare leverans information med email.

Gratishav sa...

Lott 2: har tipsat om tävlingen på min facebook och länka hit med namn Lili Ying,profillänk:
http://www.facebook.com/#!/profile.php?id=100000299147250

Gratishav sa...

Lott 3: har tipsat om tävlingen i min blogg: http://gratishav.blogspot.com/2011/04/vinn-presentkort_14.html

håller alla tummarna!

Veronica - mamma till tre prinsar sa...

Lott 1
Oj inte lätt att komma på något, men själva hemsidan kanske kunde få lite mer färg och form. För mig är den ganska tråkig som den är nu.

Lott 2
Länkat i bloggen:
http://virresblogg.blogspot.com/2011/04/tavling-slut-28-april.html#comments

Veronica
veronica_134@hotmail.com

Fröken svår sa...

Jag vill vara med. Jag tycker att färgerna blandas samman när jag kommer in på sidan, allt går så mycket ton i ton att inget känns intressant att klicka på. Om jag hade kommit in på den här sidan då jag letade efter den trojanska hästen hade jag antagligen klickat ner och sökt vidare. Så mitt tips är att göra sidan mer intressant att titta på, kanske mer kontraster, gladare färger eller roligare produkt presentation. Vid bannern med köpvillkor och fakta ser man knappt vad det står mot bakgrunden. Synd då det finns massor av fina saker, så egentligen borde ha begäret väckas på en sån webbshop.
Jag har länkat på bloggen;
http://rockbarnettavlar.blogspot.com/2011/04/jag-tavlar-hos-agnes_14.html
Ha en bra dag/ JoHannah rockbarnettavlar@hotmail.com

JoHaNNa sa...

1. jag tycker att hemsidan skulle bli bättre med lite större text och hela sidan lite större... känns jobbigt liten just nu :)
och eftersom jag älskar produkter från different design så tycker jag såklart att dom borde börja sälja därifrån med ;)
2. länkat på fb: johanna hellberg
3. http://johannaspratstund.blogg.se/tavlingsbloggen/2011/april/presentkort-9.html#comment

Cecilia sa...

Jga gillar när man kan betala direkt via sin internetbank.. det skulle göra företaget mer attraktivt för mej iaf! Hade gärna sätt att frifrakt från 500 iaf.. ;) men med tanke på hur mycket fint de hade kanske man lätt kommer upp i 800 ändå! ;)

tipsat på bloggen: http://emmismamma.webblogg.se/2011/april/akvi-home.html

Andrea sa...

Lott 1: Det är svårt, för det mesta jag vill se hos en butik finns där redan rent tekniskt sett. En ljus layout som passar butikens inriktning, tydligt avgränsade sektioner t.ex. barnsaker samt en funktion för att söka efter märken, fraktkostsnaden tydligt utsatt på första sidan, kortbetalning, tydlig köpinformatioon, klara bilder. Kanske sidan är lite för stilren och strikt - men så är inte målgruppen endast barnfamiljer heller. Just webbutiken känns i mina ögon väldigt optimerad. Det jag reagerar över är att jag aldrig tidigare sett sidan, och då är jag ändå en fönstershoppare och konsument på internet av stora mått. Se till att synas, länka ur er, ha tävlingar, samarbeten, skaffa facebook. Syns man inte finns man inte, och missar många potentiella kunder. Det är mitt bästa tips.

Lott 2: Gillar via knappen, Andrea Sandell Svensson.

Lott 3: http://tavling.frusvensson.se/2011/april/jag-tavlar-om-ett-presentkort-pa-400-fran-a.html

Hälsningar Andrea
andrea.sandell@gmail.com

Madde sa...

Jag tycker att det är svårt att förbättra något som redan är bra, det är otroligt lätt att hitta saker där klickar man på en länk kommer flera upp och det är väldigt lätt att komma in på just det man vill hitta. :)

Kram Madde.
jansson_madelen@hotmail.com

Anonym sa...

Hej hej

Jag tar gärna två lotter i denna tävling!

Tycker att sidan är toppenbra, fin och enkel. Det enda som jag kan tänka mig som kan ändras är bakgrundsfärgen! Skulle vilja ha den lite ljusare och piggare.

Min länkning hittar ni här:

http://blandadetavlingar.blogspot.com/2011/04/jag-tavlar-om-ett-presentkort-pa-400.html

Victoria sa...

Sidan som helhet tycker jag känns lite tråkig. Jag känner inget köpsug då jag kommer in på sidan. Jag skulle vilja ha lite större text på menyraden och lite mer färg. Första sidan känns lite rörig med en massa bilder, jag skulle hellre vilja ha en stor bild men att det kan vara som ett bildspel med lite olika produkter.

FÖR LOTT NR 2: Jag har länkat här

Anonym sa...

Den skulle kunna göras bättre utifrån försäljningssynpunkt från Akvi Homes sida.

Har ni även en länk som det visas ALLA ERA PRODUKTER på, så är det lättare att det slinker ned något EXTRA i kundkorgen än vad kunden egentligen hade tänkt från början.

Det är 1a gången jag var inne på sidan, och just den länken letade jag efter direkt, men kunde inte hitta den.

För så som det är nu, så går man direkt på glas om det är glas man vill ha o s v, och orkar inte kolla igenom allt det andra.

Susanne
gotland(at)speedmail.se

Tova sa...

Helt allvarligt kunde jag inte konsentrera mig på felsökning, det var alldelens för många bilder som ryckte mig i shoppingnerven

Annas tipsblogg sa...

Större text, klarare färger - nu är den rätt "mesig". Annars tycker jag nog sidan är bra som den är. Lätt att hitta och bra sökfunktion.

Har tipsat: http://annastipsblogg.blogspot.com/2011/04/presentkort-fran-akvi-home.html

-fam bus- sa...

Men om den som har bäst motivering till en förbättring ska vinna, då är de andra lotterna helt värdelösa???

1: Jag skulle tycka att deras hemsida hade blivit mkt snyggare OM de fyllde ut den mer på bredden. På så vis skulle de kunna ha större textformat och även större bilder...
Färgvalet tyckte jag passa in på deras stil.

2: -

3: Har iaf tipsat om tävlingen

http://familjen-bus.com/2011/april/familjen-bus-tavlar.html#comment

Kram kram

sarina.fredriksson@hotmail.com

Anonym sa...

mera färger, det ser så "rent" ut och det känns lite tråkigt för att vara barngrejer.

eriika
headtrips_@hotmail.com

Pia Li sa...

Älskar "Lådorna med grönsaker och frukt", om turen skulle vara framme, då skulle mitt älskade barnbarn få detta. Hon fyller snart 1 år!
Har delat på FB!
MVH
Pia Li
agnetapiali@hotmail.com

Mrsfunky sa...

Jag tycker att det borde vara lite mer färg på hemsidan, samt att man kan ha länkar där man kan se alla produkterna, alltid bra.

Har länkat: http://mrsfunkys.blogspot.com/2011/04/tisdagstavlar.html
Ha en bra dag!
Kramar

care69 sa...

Jag är med! Två lotter tack.
Jag tycker att man till att börja med skulle "bredda sidan", det är för mycket utrymme på sidorna. Sedan är färgerna lite för diskreta, på gränsen till trist. Annars är sidan lättnavigerad och fraktkostnaden syns på förstasidan=bra.
Jag personligen tycker om att få mycket information om en produkt genom att "hoovra" över bilden och på så sätt slippa klicka mig in på varje vara, det skulle man kunna lägga till.

Har länkat.
http://care69.blogspot.com/2011/04/28-april-vinn-presentkort-400-kr.html

care69(at)live.se

lina sa...

Lott 1: Lina, Linahelena.a@hotmail.com, förbättringar vet jag inte om jag har några konkreta råd att komma med. utnyttja hela sidan istället för att ha så mycket luft på sidorna kanske..
Lott 3:http://linahelena.blogspot.com/2011/04/tavlingar-hos-agnes.html

chanette sa...

lott nr 1- skulle velat att layouten vore större.. ser så tomt ut på sidorna..dra ut designen så den blir bredare

lott nr 2- http://tartpalatset.blogg.se/2011/april/vinn-hos-agnes-28-april.html

tartpalatset@live.se

Sofie L sa...

Jag är med och tar 2 lotter

Tràkig hemsida. Mer färger skulle locka flera men annars är sidan lätt att hitta pà

Har tipsat
http://sofiestavlingsblogg.blogg.se/2011/april/28-april-presentkort-fran-akvi-home.html

Lillan sa...

jag är med.
lott 1: jag gillar sedan det enda negativa jag kommer på är att bild och text blir väldigt liten. (i alla gall i min dator) halva bilden är bakgrundsbilden och det är ju inte den man är ute efter att se,

lott 3: har länkat här: http://tavlingstipsarna.blogg.se/2011/april/presentkort-akvi-home.html

mail: litenmentuff@live.com

ha en trevlig påskhelg!

Linda S sa...

Jag vill gärna ha en chans att vinna. Akvihome skulle kunna förbättra sin webbutik genom att visa "liknande produkter" under den man tittar på. Tittar jag t.ex. på metervara med "moln" så kommer alla övriga produkter med "moln" upp längst ner.

EN MÖLNBOBOS LIV - MELVINS MAMMA sa...

Har tipsat om din tävling här

http://molnboanna.blogg.se/2011/april/akvi-home-284.html

Anna Vid sa...

Hejsan!
Jag är gärna med och tävlar.
Mitt lilla tips är att sätta lite mer färg på hemsidan. I övrigt är den jätte bra, lätt orienterad och bra kategoriserad.
Använd någon färgglad färg och kanske gärna bilder för den olika kategoriseringarna också. Färgen på hemsidan nu är ganska tråkig och nedstämd på något sätt.
Annars en toppen hemsida.

Jag har tipsat på fb om tävlingen :
http://www.facebook.com/interiordesignlagret?sk=wall#!/profile.php?id=602457383

Jag har även länkat från bloggen:
http://gulligamelinasmamma.blogg.se/tavlingsblogg/2011/april/28-april-vinn-ett-presentkort-pa-400-kr.html

Mvh//Anna Vid

Elina Volanen sa...

Hur sidan kan förbättras var en himla bra fråga, då jag tyckte att sidan var bra men det dom möjligtvis skulle kunna göra lite bättre är att göra den lite "roligare" genom lite mer färg. :) Hellre för mycket än för lite, glada färger blir man glad av! Hihi

http://volanen.blogg.se/tavlingsblogg/2011/april/presentkort-pa-400-kr-fran-akvi-home.html

2 lotter sammanlagt!

Anonym sa...

jag skulle gärna se att man kan söka på produkter i olika prisklasser. bra när man ska köpa presenter. :)
martina_holst@hotmail.com

Annika - trebarnsmorsan med fyra ungar sa...

3 lotter till mig :)

1. En ljusare bakgrundsfärg, kanske lite somrig? Den blå nyansen som är nu känns mörk och trist. Jag personligen gillar droppmenyer högst upp där man kan bläddra runt bland sortimentet.
2. http://www.facebook.com/#!/profile.php?id=1692517040
3. http://nilssonpettersson.blogg.se/tavlingsblogg/2011/april/agnes-28-april.html

Kram Annika
familjenpettersson@hotmail.se

Amanda sa...

Lott 1. Det är inte helt lätt att komma på förbättringar då jag tycker sidan är ganska bra som den är men jag hade kanske önskat något mer iögonfallande. En liten färgklick som blicken fastnar i. :)

Lott 2. http://www.facebook.com/#!/profile.php?id=642717824

Lott 3. http://creyla.blogg.se/tavlingar/2011/april/tavling-presentkort-akvi-home-284.html

Hoppas på tur!
creyla@live.se

Tovis sa...

Jag är med och tar 2 lotter!

1. Jag tycker sidan är bra, enkel och informativ. Dock en aaning rörig i menyerna kanske, som i höger-spalten där man kan ha sin önskelista osv. Vet inte, men det förvirrar ögat lite och man vet inte vart man ska titta :)
Lite mer roliga fonter i texten skulle också vara skoj!
2. har länkat här: http://tovis88.wordpress.com/2011/04/23/3767


Kram
ectricgirl@yahoo.se

Ninas Vardagskänslor sa...

1. Jag tycker att Akvihome kan göra större bilder på förstasidan och lite gladare färger men för övrigt tycker jag att sidan är helt ok.
nina_ortenlof@hotmail.com
2.Har tipsat på facebook http://www.facebook.com/#!/profile.php?id=544884093
3. Har tipsat på min blogg http://ninasvardagstankar.blogspot.com/2011/04/jag-tavlar-om-ett-presentkort-pa-400.html

alexandra mamma till tove sa...

Lott 1: jag tycker de skulle ändra lite layout och typsnitt. är ju en ganska tråkig hemsida fast fina grejer har dem.. :)

lott 2 : jag har tipsat på fb Alexandra axdal dahlberg

lott 3: jag har länkat här http://axdal.se/troll/2011/04/24/28-april-presentkort-hos-agnes/

kram

Sandra - mamma till Molly sa...

Hej, jag är gärna med och tar 2 lotter tack!

1. Jag som ser lite dåligt tycker att text och bilder bör förstoras. Nu får jag kisa för att se de små bilderna ordentligt. Är bilderna små gör det att jag i princip skiter i att klicka mig in på produkten eftersom det tar extra tid att gå in på produktsidan och klicka på förstoringsglaset. På en till tre produkter skulle gå bra men inte på alla.
Texten är också en liten gnutta för lite. Svårt att läsa om man först måste kisa sig till vad det står (titta nära skärmen) och sedan läsa. Har dyslexi också vilket försvårar att läsa den lilla texten.

Något som skulle vara roligt om ni "skaffade" till er sida är en banner med "veckans fynd" som man kan fynda lite billigare. Likaså skulle det vara bra med en banner som byter bild då och då med nyinkomna prylar så man ser det direkt och "klickar sig" till produkten. Men ska det in fler banners bör ni bredda sidan lite!

Annars är det en mycket bra sida med bra ordning i kategorierna och skön behaglig bakgrundsfärg!

2. Tipsat på Facebook: http://www.facebook.com/SandraLi87

3. Bloggat: http://surrovich.blogg.se/tipsochtavlingar/2011/april/400kr-hos-akvi-home-284.html

/Sandra
sandra.li@hotmail.com

Annica sa...

Lott 1. Annica, bloodsband@live.se, större text och kanske mer varor så man har mer att välja på. :)

Mamma Mia sa...

Alldeles för plottrigt, för små bilder, för rörigt...tips bredda bilden, färre saker på samma sida...design är fint men tyvärr är det svårt att hitta hos er...

Carolina sa...

Lott 1: Jag saknar lite färg på sidan, den är ganska så intetsägande och använd HELA sidan istället för att trycka ihop allt i mitten. I övrigt så gillar jag sidan, lättnavigerat och fina produktbilder!

Lott 2: Tipsar på FB: Carolina Åhsberg

Lott 3: http://www.carolina1979.se/?page_id=7

carolina.ahsberg@telia.com

MAMMAFIA sa...

Jag är med!
De skulle haft färre produkter under vänsterspalten, det ser rörigt ut och svårt att hitta rätt tycker jag. De har ju ändå en sökruta så där kan man se alla tillverkare. Alternativet är en sökruta för produkter också.
Annars en kanonfin sida =)
MVH
Fia
fia@mammafia.com

Linnea- Ebbas mamma sa...

Om jag fick vara med och bestämma så skulle jag göra layouten större, mer varmt färger, blått känns lite kallt (säger jag som har en gråblogg haha) I övrigt så tycker jag att sidan är väldigt lättnavigerat och produktbilderna är jätte fina :)


Här har jag länkat till tävlingen från min blogg=> http://linneagranstrom.blogg.se/jagtavlar/2011/april/jag-ar-med-och-tavlar-hos-agnes.html

Cattis sa...

jag är med (2lotter)

svårt.. men jag tycker nog att det skulle vara roligt med lite mer färg på sidan :)

länk: http://iseeuglypeople.blogg.se/jagvillvinna/2011/april/28-april-akvi-home.html

hejcattis@hotmail.com

En pojkmammas vardag sa...

Jag är absolut med! Håller tummarna nu och hoppas på tur!!

1 lott: Jag gillar menyerna och uppdelningen i den. Men kanske lite mer färg på sidan. Just nu är den väldigt grå.

2 lotter: Jag har tipsat på fb (Elin Tegström)

3 lotter: http://edvinsmamma.wordpress.com/tavlingar/

mail: elinteg@hotmail.com

Spacegirl sa...

Jag är gärna med, jag tar lott 1 och lott 3.

Jag tycker att dom kan förbättras genom att göra sidan än mer stilren & snygg.


Blogglänk
http://spacegirl.blogg.se/tavlingsblogg/2011/april/28-april-vinn-presentkort.html

Spacegirl_@spray.se

Carola L sa...

1: Byta teckensnitt på Nyinkommet till samma som de övriga.Detsamma gäller på "Vi hjälper dig att slå in presenten ..." ingen kursiv text.
Inte ha ljus text på mönstrad bakgrund (Hem, FAQ o.s.v.) för det är svårt att läsa
Det är ett par av mina tips till förbättringar

2: http://mammamuh.blogg.se/tavla/2011/april/presentkort-400-akvi-home.html

carola(at)officefixarna.com

favolosa sa...

Lott 1: Det enda som jag skulle vilja ändra på är att designen är smal och texten liten. Annars är rullisten med tillverkare toppen och utbudet fantastiskt! Kanske mer reklam skulle behövas för jag hade gärna upptäckt shopen för längesedan - det finns sååå mycket fint!

Lott 2: http://favolosa.blogg.se/2011/april/hos-agnes-1.html

Ragnhild sa...

Jag tycker hemsidan vinner på lite mer färger och lekfullhet :)

Hoppas på tur!
Ra.winback@gmail.com

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam