söndag 10 april 2011

Betessläppet?

Jag har aldrig varit med på något “kosläpp” tidigare men har hört att det ska vara en ganska kul upplevelse. Kossorna blir som galna efter en lång vinter inomhus och skuttar omkring som tokar.

Liam älskar djur och så fort han får se en ko kommer det ett glatt “moooooooo”. Simon och jag har pratat om att ta med Liam och besöka en gård nu i vår och få se ett betessläpp. Hade ju varit kul för honom! Hittade bland annat massor av tips på Arla om gårdar i Sverige som har det. Närmast oss var det Ingelstorpsskolan i Kalmar som har betessläpp den 8 maj. Tror absolut att det blir ett besök där då!

7 kommentarer:

alexandra mamma till tove sa...

åhh tack för tipset om arlas hemsida.. jag ska genast in och titta vart det finns här i gbg...

I örebro hade vi en gård på cykelavstånd och man kunde höra hur kossorna om man var ute just den tiden som de blev utsläppta på.. Jag tror absolut att Liam kommer att gilla det.. jag tycker fortfarande att det är kul trots att jag är uppvuxen på en gård med kor..

Veronica - mamma till tre prinsar sa...

Tycker jag absolut ni ska göra - de är super mysigt...

Beatrice, mamma till skrutten Robin sa...

Jag och Robin var på det förra året, vi har tur som har mamma/mormor som bor på landet :) Fast förra gången var han inte jätte intresserad, tror nog att det blir roligare för honom nu i år.

kram

Anonym sa...

Du får åka till Slätthult och kusin Anders och titta när han släpper ut djuren...:)

Anna

Martina sa...

Vi har anmält oss för att åka på betesutsläpp den 8:e vi med!
Första gången för oss alla och jag tror dottern kommer tycka det blir riktigt kul!

Helena sa...

Tack för tipset!!! Visste inte ens om att detta fanns. Har anmält mig o Theo till Sthlm... :)

Andrea sa...

Vi var förra året och det var jättekul, tyckte både vi och lilltjejen, så vi åker definitivt i år igen :)

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam