onsdag 6 april 2011

Min stora lillebror

Idag fyller min lillebror, Adde, 21 år gammal! Herregud vad vi börjar bli till åren!


Känns som det var igår…

…som han glatt svarade i den ringande“telefonen” som 2-åring. Dock var det ingen telefon. Det var ett kokhett strykjärn.
…som han stod naken vid frukostbordet som 5-åring, riktade sin snopp upp och ner och i takt sjöng “sikta mot stjääärnorna!”
…som han spelade upp Stefan & Krister-sketcher för allt och alla som ännu inte tröttnat på rackarungen.
…som han och kompisarna satte eld på ett träd. Gissa om mamma var förbannad?
…som han satt i skidbacken i Österrike och åt snö istället för att lyssna på skidläraren.
…som han uttryckte sig väldigt insiktsfullt på en kyrkogård som tre-fyraåring; “Stackes alle di döe…”
…som han blev arg på mamma och bestämde sig för att gå hem till pappa. Barfota i 2 mil. Dock hann han inte så långt…
…som han åt bordsmargarin med sked (och njöt!) Uuääk.
…som han kastade en smällare i mitt öga på nyårsafton.


Dagen till ära har jag varit inne hos mamma och rotat runt bland hennes fotoalbum. Hittade massor av bilder på skitungen och måste så klart visa upp några stycken här! Visst är väl Liam ändå lite lik sin morbror på sista bilden?

IMG_0005IMG_0001IMG_0006

3 kommentarer:

Elisabeth sa...

Grattis till lillebror, vilka roliga minnen du delar med dig av. Tycker också att fotot var lite likt Liam :)

tarja sa...

Vad lik Liam är din lillebror! Och vilka roliga saker din Lillebror har hittat på :)

Anonym sa...

Åh hipp hipp hurra!

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam