söndag 8 augusti 2010

Långe Erik och Trollskogen

Dagen började med frukost tillsammans med Inger (perfekt att ha med sig en dagisfröken på semestern, om så bara för en natt) och morsan innan dom skulle bege sig hemåt till Småland igen.

Vädret har ju varit lika grått som igår så något sol och bad har det inte blivit, däremot åkte vi till Byxelkrok för att kika på lite sevärdheter. Fyren Långe Erik var först ut. Jag, mamma och Adde var där tidigare i sommar (läs mer här och se bilder här) men Simon och Liam ville också besöka den. Därefter tog vi en tur till Trollskogen (naturreservat) på Ölands norra udde. Det var fler turister än jag räknat med, verkar vara ett väldigt populärt ställe med promenadstig precis vid havet. Och självklart promenixade vi! Dock väldigt svårt att köra barnvagn på den steniga stigen men när marken började jämna till sig ju längre vi gick fick Liam springa fritt. Han var jätteduktig, hade skitkul och skulle verkligen inte sitta och guppa i någon vagn inte! Trollskogen var jätteintressant. Vi stötte på det kända skeppsvraket Swiks som förliste 1926 och den 900 år gamla trolleken bland annat. Mycket intressant, som sagt! Och vi kommer sova väldigt gott i natt efter all frisk luft!

IMG_9785IMG_9783IMG_9787IMG_9856IMG_9812IMG_9840IMG_9877

3 kommentarer:

Nadine sa...

Det är ingen riktig semester utan sevärdheter, gutt gutt:)

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Än en gång..UNDERBARA bilder du tar!! =) Kram

Veronica - mamma till tre prinsar sa...

Hoppas ni har det toppen! =)

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam