fredag 27 augusti 2010

Hoodtröja från EcoOutlet

IMG_0909
Liam i sin fina nya hood!

Jag måste ju berätta om den fina presenten som Liam fick på posten idag. Det var en brun hoodtröja av märket Oria som snälla Annika på EcoOutlet skickat! Jag älskar brunt och tycker Liam passar så bra i det och den är perfekt att ha nu till hösten!

Hood till barn i 100% ekologisk och rättvisemärkt bomull.

Plagget är framtaget av det svenska företaget Oria och bomullen i produkterna kommer från Agrocel i Indien. De är etiskt certifierade genom FLO ? Rättvisemärkts internationella organ. Bomullen är också ekologiskt certifierad genom SKAL. Kläderna tillverkas i en fabrik i Sydindien. Fabriken startade som ett Fair Trade-projekt för att ge möjlighet till inkomst för framförallt kvinnor. Där ges de anställda 30-50% mer i lön än en normal lön.

EcoOutlet är en webshop som säljer ekologisk hemtextil och kläder för herr, dam och barn! I barnklädessortimentet finner ni de populära märkena Röda Hund och Duns! Har du inte redan varit inne tycker jag faktiskt att du ska ta dig en liten kik!

Tusen tack EcoOutlet för den fina tröjan! Den kommer användas flitigt här hemma!

6 kommentarer:

Edvinsmamma - Nu också mamma till lill Tore ♥ sa...

Måste in också kika där...kanske hittar något fint :)
Kramar

AnnaC sa...

Åh, så fin! Gillar också brunt på min pojke, gärna i kombination med turkost eller grönt!

Sandra sa...

Jag gillade Grown Ups. Den var inte en tiopoängare, men helt klart sevärd :)

Therese sa...

Den ser ju jättegosig ut! Och vilket bra tillverkningssätt :)

Supertack för servicen med bodysarna! De är jättefina!

Kram!

-fam bus- sa...

Jätte fin!
Tröjan som Liam har under, är de en sån baciller-tröja från Me&i? Tycker jag känner igen den, svante hade en likadan :)

Mmm... potatismos som kan vara så enkelt kan ibland bli så himla gott. Idag blir de dock potatisgratäng o fläskfilè i ugnen :)

Okey... Kommer de inget på torsdag, så mailar jag dej igen :) kram kram

sara sa...

Vilken fin blogg du har!

Söt liten kille i fina kläder också :)

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam