fredag 27 augusti 2010

Födelsedagskvällen

Äntligen färdig, så roligt jag har haft det de senaste timmarna! Fick ju ett jättefint tyg, som jag trånat efter i ett halvår, av Eve och hennes familj i födelsedagspresent. Så nu har jag sytt två gardinlängder och tre kuddfodral till sovrummet! Känner mig skitnöjd! Imorgon ska Simon sätta upp gardinstången och sen, om jag hinner, ska jag visa upp det här i bloggen! Har lite kvar att göra i sovrummet; vår ekbyrå ska målas svart och handtagen ska sprayas i silverfärg, runda lila mattor och en ny snygg fönsterlampa ska inhandlas, stolen ska målas svart och sitsen ska kläs om i det snygga tyget. Sen så är jag äntligen färdig! Tills jag hittar ett nytt kul projekt, vill säga.

Födelsedagen har för övrigt varit tokstressig. Inget mys här inte! Jag har städat som en duracellkanin på crack hela eftermiddagen. Det är ju inte ofta man “grund”-städar med damning, dammsugning, skurning och allt sånt tråk. Men idag har vi verkligen fått mycket gjort! Perfekt med att ha en lillebror som inneboende när Simon är på jobbet också, Adde har både lagat middag och varit barnvakt när jag haft händerna fulla!

Förresten så fick jag en liten överraskning vid åtta-tiden ikväll. Simon hade tagit ledigt från jobbet och kom hem tre timmar tidigare än förväntat. Lite romantisk är han nog ändå!

Nu måste jag hoppa i säng. Har en lång dag framför oss med att göra smörgåstårtor och fixa allt inför kalaset!

Tack allihopa för alla gratulationer på min 23:e födelsedag! Både i bloggen, på facebook och i luren!

2 kommentarer:

Ella sa...

vad kul... =) skönt med barnvakt... ;-) väntar med spänning på bilder på resultatet med tyget... =)

Anonym sa...

Grattis på födelsedagen!! Kram sara-thaison

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam