måndag 30 augusti 2010

Dåligt samvete

IMG_1073 Liam i vagnen, redo för dagis!

Fasen vad veckorna spurtar förbi – redan måndag igen? Det var väldigt segt att stiga upp idag, speciellt eftersom Simon jobbar förmiddag denna veckan och åker till jobbet två timmar innan jag ens vet vart jag har röven. Liam var också ganska trött men fick i sig lite frukost och tittade på Playhouse Disney innan avfärd. Så fort vi började närma oss dagisbacken blev det ett jädra tjutande i vagnen. Jag vetifan vad det är med honom. Första veckan efter semestern gick det hur bra som helst att lämna honom, han älskade att få leka med alla leksaker igen. Men nu har lämningarna varit skitjobbiga, han bara gråter och ska gosa och helst av allt hade han velat följa med hem igen. Kanske går det över snart, kanske har han inte riktigt vant sig än eller är han bara inne i en mammig period nu. Man får väl i alla fall hoppas.

2 kommentarer:

Amanda sa...

Usch vad jobbigt för er båda när dagislämningen blir så ledsam. :(
Hoppas han snart kommer på att det faktiskt är roligt med dagis igen.

Kram

bagerskan sa...

Sebastian är exakt lika dan, visserligen ganska ny-inskolad, detta är 3:e veckan totalt. Det skär i hjärtat varje gång men ändå skönt att höra av personalen att han tystnar ganska strax efter att jag gått!
Kram Karin

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam