fredag 19 augusti 2011

På pottan för första gången!

Jag måste erkänna att sambon och jag har varit väldigt slarviga när det kommer till Liams potträning. Det är något som bara skjutits upp om och om igen, kanske för att det på något sätt känts omöjligt att få honom blöjfri. Ren lathet, ja. Men det har bara blivit så och tiden bara går och går. De få gånger han faktiskt springer utan blöja här hemma (oftast under varma sommardagar eller efter blöjbyte) så har vi pratat med honom om pottan, att man ska sitta där och kissa och bajsa. Men han har aldrig gjort något där, behoven har istället hamnat på golvet.

Men så ikväll, denna ljuvliga underbara fredagskväll, händer det! Efter blöjbyte sa jag till sambon att låta Liam springa utan blöja tills det var dags för nattning. Och för säkerhetsskull visade vi honom pottan och berättade att han fick sätta sig där vid behov. Han satte sig, bara för att testa trodde vi, men det kom kiss! Min underbara kloka unge kissade för första gången på pottan! Jag överöste honom med beröm samtidigt som jag fick hålla koll på tårkanalerna. Jag blev ju såklart jätteglad och upprymd! Det han knappt lägga sig för efter en timme ungefär påminde jag honom om att gå på pottan om han behövde. Han gick och satte sig igen – och både kissade och bajsade!

Fy sjutton vad stolt jag är!

8 kommentarer:

Beatrice, mamma till skrutten Robin sa...

Åhh stora killen :) Jätteduktigt!

♥ ♥ ♥ BAMBI - har bakat en hallonkladdkaka! ♥ ♥ ♥ sa...

Åh, jag känner igen den där stoltheten! Sonen här hemma har varit blöjfri i några veckor nu, men vi hade ett bakslag nu när han började dagis igen. Så vi fick "börja om" igen och nu är vi back on track. Men det är lite kämpigt :)

Louise - Kvinnlig målare och mamma till Hampus sa...

Alltid kul när det bara händer och speciellt nr de blir rätt direkt. =)

Carola sa...

Ah, det är verkligen skönt när man slipper krångla med blöjor! Skönt både för barnet och föräldrarna.

Vi hade tur med våra tjejer, Syd var 2½ när hon vart helt torr, då hade hon iofs varit torr under en period när hon var 18 månader men när jag vart gravid med allt illamående och sjukhusvistelser så fallerade det. Sheena vart helt torr på sin tvåårsdag. Sköööönt!!!

Camilla - gravid med 1:an sa...

Ni har helt enkelt fått en son som inte behöver pottränas, lyxigt ;)

Veronica - mamma till Theo och Tim sa...

Stora killen!! Heja heja

Andrea sa...

Vilken duktig kille han är :) Han var redo, helt enkelt :)

Lilla H sa...

VAd roligt för er!! Kämpar också med det just nu!

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam