onsdag 10 augusti 2011

I ♥ chick lit

I morsdagpresent fick jag de fem böckerna om allas vår tokiga shopaholic Becky Bloomwood skrivna av Sophie Kinsella; En shopaholics bekännelser, En shopaholic i New York, En shopaholic säger ja, En shopaholic får en syster och En shopaholic i väntans tider. Till mitt förtret gick det på tok för snabbt att läsa ut alla. Jag gillade dom verkligen! Och extra kul när det kommer uppföljningar om en karaktär man “kommit nära”. Visst, jag kunde störa mig ganska rejält på hennes resonemang kring shopping och att hon alltid lyckades hamna i trubbel. Men helt klart underhållande böcker med träffsäkert språk och charmiga handlingar!

Upptäckte precis alldeles nyss att det även finns en sjätte bok, En mini-shopaholic i mammas fotspår, som jag antar handlar om deras lilla dotter. Två ord: Måste! Ha! Men först ska jag ta mig igenom tre nya böcker som råkade följa med hem från Växjö i måndags; Flickan från tjugotalet och Mitt nya jag av Sophie Kinsella samt Lauren Weisbergers nya Sista natten på Chateau Marmont.

En shopaholics bekännelserEn shopaholic i New YorkEn shopaholic säger jaEn shopaholic får en systerEn shopaholic i väntans tiderEn mini-shopaholic i mammas fotspår

6 kommentarer:

Sminkhörnan sa...

Jag gillar också hennes böcker, lagom när man inte vill överanstränga sig =)

Camilla - gravid med 1:an sa...

Jag gillar också chick lit, det är så lättsamt. Har dock bara läst första Shopaholic så jag har fortfarande dom andra kvar :)

Anonym sa...

Hej!

Jag heter Josefine Jacobsson och jag och mina två vänner, Linnea och Sara, arbetade på ett barnhem under 2010. Där uppdagades snart en brutal misshandel, förnedring och sexuellt utnyttjande av de nära 100 barnen som bor på barnhemmet.
Vi har rapporterat detta till Adoptionscentrum, den svenska bidragsorganisation som donerar enorma summor pengar till barnhemmet men de väljer att vända andra kinden till.
Vi har därför beslutat ett starta en blogg, i ett sista depserat försök att hjälpa våra hjärtan. Genom allmänhetens stöd kan vi tvinga AC till att ta sitt ansvar.
Skulle du kunna länka oss och skriva om vårt arbete på din blogg? Vi vore så otroligt tacksamma för all hjälp.

Här kan du då in och läsa om oss: lotusbarnen.blogg.se och genom denna mail kan du nå oss för frågor eller tankar: lotusbarnen@hotmail.com

MvH

Josefine, Linnea och Sara

Andrea sa...

En mini-shopaholic i mammas fotspår är fantastiskt kul, precis i klass med de andra.

Sista natten på Chateau Marmont ligger här hemma nu, kom med posten igår :) Flickan från tjugotalet ligger också här. Härligt med chicklitt, synd bara att det finns så lite tid att läsa på.

Elin sa...

Åh, de böckerna är så himla bra! Jag har dock inte lästen den nyaste i Shopaholic-serien, men snart så!

Och Sista natten på Chateau Marmont är också fruktansvärt bra!

Vill du ha tips på andra böcker att läsa så kolla efter Meg Cabots Babbeldrottningen-böcker! :)

Jennah sa...

Riktigt bra böcker, jag hoppas på en uppföljare!

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam