lördag 25 juni 2011

Midsommardagen

IMG_8843 Liam plingar på hos mormor – glass-sugen mån tro?

Vilket trist väder vi har, grått och regnigt. En dag som gjord för bakfylla. Och det kan man väl säga att sambon är, galet bakis. Han var hemma vid halv tre inatt men höll mig vaken till fem med sitt petande, flaxande och pratande i sömnen. Jag gav honom både en och två lavetter och hotade honom med att knipsa av kulorna om han inte lät mig få sova. Efter fjärde hotet tycks han dock ha fattat och jag fick äntligen somna om. Så här hemma är det inte en liten som håller mig vaken om nätterna, det är en vuxen karl!

Liam var snäll idag och gav oss en lång sovmorgon. Simon steg faktiskt upp och gav honom frukost (kors i krösamoset) men sen somnade han på soffan ganska omgående. Och han sover än. Självförvållat, självförvållat!

Liam och jag myser idag, har ätit mormors goda jordgubbstårta och nu kikar vi på Prinsessan och Grodan. När sambon tänkt stiga upp blir det säkerligen en pizza till middag. Så att han blir redig igen. Om det nu är möjligt! “Själv göra, själv ha…”

1 kommentarer:

saralovisa sa...

Vilken fantastisk bild! Goungen!

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam