torsdag 17 december 2009

» kom inte in!

Det kom ett paket på posten idag. Sju stycken julklappar till familjen som vi beställt. Medans Simon var iväg satte jag Liam i sin stol med en pepparkaka att smaska på och drog sedan fram julpapper, snören med tillbehör för att slå in dom. Hör att ytterdörren öppnas och in kommer mamma. Panik! “Kom inte in hit! Stanna där du är! Kom inte in!!” Tur nog hann jag gömma dom innan. Hon såg ut som ett frågetecken, trodde väl kanske att Simon och jag hade lite rajtantajtan för oss så som jag håjade?
Ni ligger dom iallafall under granen och väntar på att bli öppnade. Bara en vecka kvar nu!

Mamma stannade på middag. Det blev panerad schnitzel och klyftpotatis med grönpepparsås. Inte illa, inte illa alls. Disken är diskad och Liam har somnat in. Resten av kvällen blir lugn framför tv:n.

Imorgon börjar Simon jobba igen i två dagar, sen får jag ha honom hemma under hela julen och nyår i tre veckor. Lovely.

2 kommentarer:

MADELEINE sa...

Nästa gång är det din tur ;-)

Geshiia - Mamma till två pojkar sa...

hahaha tänk OM det varit så ni hade liten rajtantajtan hahaha tänk va pinsamt. ;)

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam