onsdag 9 december 2009

» julbak

I förmiddags rullade hela familjen ner till mamma mitt i mot för att julbaka. Hon hade redan förberett lussedegen så det vara bara att börja knåda och rulla när vi kom. (Förresten, lussesnoppen på bilden har mamma gjort. Jag är helt oskyldig.)
Efter lussebaket kalasade vi på smörgåsar med julskinka och självklart en och annan lussekatt! Därefter blev det även pepparkaksbak!

IMG_6912IMG_6918IMG_6931IMG_6935IMG_6985IMG_6996IMG_7004IMG_7005IMG_7013

Nu har precis Liam somnat. Han borde vara jättetrött så kanske vaknar han inte mer ikväll, vi får se hur det blir. Simon och jag ska slänga oss i soffan och pusta ut. Kanske ta en runda Gin Rummy och kolla på film.

4 kommentarer:

bagerskan sa...

Måste baka lussebullar o pepparkakor i helgen! Så sugen...!

Vill du föresten hänga med på klädparty (rabdido & tupperware) i helgen igen? Kl. 11 i Lindås?

Kram Karin

MADELEINE sa...

hahaha, störtskön lussesnopp ;-)

Annica sa...

HAHAHA, jag diggar din mamma stenhårt! Vilken bra idé, nu måste jag också rulla lussesnoppar!! Kram

Annica sa...

Eller kanske ett mer passande namn lussebAllar

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam