onsdag 12 augusti 2009

» lite shopping

Min lille fis har precis somnat. Helt färdig och förbi.
Varit i Emmaboda idag. Handlat på Ica och sen stannade vi också till på Family House där dom hade sommar-rea på en massa barnkläder. Köpte tre bar byxor, två t-shirts och en jäkla massa strumpor till Liam. Tog såna strumpor med halkskydd under då han kör omkring här på golven med gåstolen. Blir lite bättre fäste under fossingarna så han kan springa och göra sina bredkas i kurvorna lite lättare och snabbare. Han fullkomligt älskar gåstolen! Jagar stackars Diesel som är totalt vettskrämd. Ena sekunden är han där och i andra är han borta. Tur man har lite trösklar här och var så han inte kommer så långt (som han skulle vilja). Busefis.

Simon är på jobbet och kommer inte hem förrän vid elva ikväll. Vet inte vad Liam och jag ska hitta på idag. Kanske skulle ta och packa lite till, nåt annat finns det ju inte att göra. Hade tänkt åka till Kosta och hälsa på Nadde och mamma med det får nog bli imorgon istället.

Just det, vi var ju på Me&I-partyt igår. Träffade en massa nytt folk och så blev det ju lite shopping också. Mamma och jag köpte tre stycken tröjor till Liam som snart kommer på posten. Tack o lov så skickas det hem till mamma för jag vågade knappt tala om för Simon vad kläderna gick på. Lugnade honom iallafall med att “mamma skulle betala hälften”. Får bara hoppas att dom passar! Tog storlek 74 i två tröjor och 86 i en tröja men man vet ju aldrig, det skiljer ju så mycket i olika märken på barnkläder. Men hörde något om att de var stora i storlekarna så förhoppningsvis är det nog lugnt.

Jaha, vad ska man hitta på nu? Packa och diska… Skitkul! Äh, jag ringer nog Anna istället.

1 kommentarer:

Kristin sa...

Klart jag är med och tävlar men hörselskydd har jag redan så detbehöver jag ej tävla om men tack för tipset :)

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam