fredag 1 juli 2011

Vilken otursdag!

IMG_9219Mmm, chokladboll!

Jag hade en bild i huvudet hur vår förmiddag skulle se ut; Liam och jag skjutsar sambon till stationen i Lessebo där vi vinkar av honom på perrongen. Sen skulle han komma fram i Göteborg i tid, glad och nöjd med resan. That’s it. Men så blev det väl kanske inte… Som vanligt är det något som ska krabba.

Strax innan Lessebo upptäckte vi att det var tre minuter kvar innan tåget skulle lämna stationen. Helvete, helvete, helvete. Men vi skulle hinna, det visste jag. Tills vi kör rätt in i ett vägarbete. Just i dag av alla dagar ska dom asfaltera om och jag har nog aldrig sett min sambo så flyförbannad förut. Efter en stund i kö börjar det röra på sig och han satte fart ner mot stationen. Tåget stod där och väntade, han sprang ut, tog sina väskor och kutade upp på perrongen. Då går tåget. Prick 08:47. Han var alltså tio sekunder försenad. Tio sekunder. Det fanns inte mer att göra än att åka i ilfart till Alvesta, vid 9:22 skulle det gå därifrån. Men vi kom till stationen bara för att få se tåget åka. Utan Simon. Kan man ha mer otur? Alla tåg därefter var fullsatta så stackaren fick köpa en bussbiljett till Halmstad och sen ta tåget därifrån. Fy fan, min stackars gubbe. Men huvudsaken är att han kommer dit. Jag hade inte velat se honom ledsen och besviken här hemma hela helgen.

Liam och jag åkte sen hemåt igen. Stannade till på Peppe’s i Lessebo och åt sen frukost (vilket vi egentligen skulle gjort vid nio). Åt god räkmacka och till efterrätt blev det chokladboll. Liam var väldigt nöjd trots den otroligt stressiga morgonen!

7 kommentarer:

Veronica - mamma till Theo och Tim sa...

Tur han kom iväg...
Hoppas du och Liam får en mysig dag!

Alexandra mamma till tove sa...

Ska han se på maiden ikväll??
Är avundsjuk på honom isåfall.. :p

Agnes sa...

Alexandra:
Jaa, det ska han :) Och Metallica på söndag!

alexandra mamma till tove sa...

åhh.. jag är inte alls avundsjuk :P
jag fick ju tag på biljetter men det var ingen som ville följa med så jag köpte dem aldrig..
ångrar det nu.. Jag skulle ha köpt en biljett till mig själv och gått själv..
aja lätt att vara efterklok..

jag tror iaf att din sambo får en toppen helg.. :)

Life Of An Angel sa...

Jag ska också på metallica på söndag, men det blir ingen maiden ikväll :D

Vilken tur att det löste sig till slut, men det var en enorm otursstart på dagen!

Anonym sa...

Åh, vilken osis.. :( Bra start på hans helg då, får hoppas att den bara blir bättre! :)

Åh, den där räkmackan alltså. Nu har du läskats med den 2 gånger på en vecka (eller bara några dagar), så jag måste nog ha mig en räkmacka snart! MUMS!

Martina sa...

Haha, han får akta sig så han inte missar konserterna också! Fast det ska väl fasligt mycket till om han ska göra det :-)

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam