tisdag 28 juli 2009

» vykort från hong kong

Jag döööör av skratt! Min sambo är nog mer blond än vad jag är och äntligen har jag fått bevis på det!

Jag stod ute på verandan och tog ett bloss när han kommer ut med ett vykort som legat i brevlådan. En bild över skyskrapor, “Hong Kong” stod det överst och texten “Här bor vi!” med en pil på en av de teenytiny fönstren överst i ett av höghusen.

-“Det ser precis ut som Naddes skrivstil”, säger jag och vänder på vykortet. “Ja, visst är det hennes stil men inte fan är hon där utan på Öland.”
-“M-men, vi känner väl ingen i Hong Kong?” säger min blonda karl och fortsätter; “Det står ju Greetings from Holland – det måste ju vara någon stad i Hong Kong då eller?”
-“Men lilla älskling, hallå? Vykortet är från Nadde och Jörgen! Det är ju ett svenskt frimärke!”

IMG_3929IMG_3930

2 kommentarer:

Simon sa...

skulle bara se om du var med :)

Pappapoet sa...

Va cute :D

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam