måndag 22 juni 2009

» lägenhet uthyres?

Har precis fått min lille bråkstake att somna. Det har varit grinit i några veckor nu och undrar om det inte är tänder på gång?

Det har inte hänt så mycket idag faktiskt. Simon började jobba natt-skiftet igår redan vid halv sju, sju. Han börjar inte förrän 22:nånting om kvällarna annars. Så han har sovit ut idag och Liam har varit på ganska gott humör så då passade jag på att städa hela vardagsrummet medans fisen lekte i sin gåstol. Mamma har varit på besök en snabbis också innan hon skulle till jobbet. Det är väl det som hänt idag, det gamla vanliga - plocka och pula, städa, diska, tvätta, leka med Diesel och busa med Liam.

Har försökt få tag på Josefine Kallenberg, Orrefors Kosta Bodas vice-VD, i flera dagar nu. Simon och jag har pratat om att flytta till en större lägenhet tills vi hittar ett eget hus. Det står en tom 5:a, ägd av bruket, i Kosta som bara väntar på oss och det är alltså Kallenberg som har hand om uthyrningarna. Pratade med henne för ett par veckor sen per telefon. Hon sa att vi skulle maila personuppgifter och en intresseanmälan, som jag självklart gjorde med en gång, men vi fick aldrig något svar tillbaka. Så förra veckan ringde jag ett tiotusentals gånger innan jag fick tag på henne och undrade varför hon inte svarat på mailet. –“Jag ska kika på det med en gång så får du svar redan ikväll..”. Nepp, människan hörde inte av sig så nu har jag ringt som en tok idag också. Inget svar varken på kontoret eller mobilen. Får snart spunk! Den här mysiga femman har stått tom i över ett halvår – det tjänar dom väl inga pengar på? Den hade passat perfekt för oss! Nere är det hall, kök (större än det vi har nu), matsalsrum, vardagsrum, garderober och kamin. Uppe finns det en hall, stor toalett (med tvättmaskin), master bedroom, två små barnkammare och två förråd. Kan det bli bättre? Vi lever på varandra här hemma i våra tre rum och kök. Vill så gärna att Liam ska få ett eget rum snart så man kan få lite privacy och så får ju han vara ifred och kanske få sova bättre.
Stor trädgård är det där också så Diesel kan springa lös och sen bor mamma rakt över vägen med förstås, perfekt när man behöver barn- och hundvakt! Moahahaa.
Ska bombadera Kallenberg med samtal imorgon igen så får vi se. Vill så gärna ha den lägenheten.

7 kommentarer:

Anonym sa...

JAG tycker att ni ska stanna i broakulla till ni har hittat ett hus i emmaboda kommun !!!!!!!

Agnes sa...

Jaha, och vem är "jag"?

Anonym sa...

Det var JAG............CHRILLE SIMONS KOMPIS

Agnes sa...

Aha, det var du din odåga:)

Anonym sa...

Har en dotter som är lika gammal som Liam och jag funderar på att köpa en gåstol, funkar den bra?

Agnes sa...

Aha! Ja, det tycker jag verkligen att den gör.
Han är inte så förtjust i att ligga i babygymet längre (bara sitta och stå!) så då är det perfekt när han får rejsa runt här hemma och en annan har händerna fria! Vi använder den också som "matstol". På vår gåstol går det att ta bort själva leksakerna och då blir det ett bord. Så där sitter han och äter gröt! Ganska bra faktiskt, han kommer ju ingenstans:)

Men något som han gillar mer är nog hoppgungan (ser ut som ett flyplan och finns på babyproffsen). Det är favoriten det!

Anonym sa...

Ok, då vet jag. Tack för svaret och tack för en kul blogg... /anneli

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam