söndag 27 maj 2012

Som att sova på små moln

Finns det något mysigare än att bli vaggad till sömns när man är en liten liten baby? Mammas och pappas famn i all ära, men tänk så gosigt med en vagga till sitt lilla mirakel. Det var något jag gärna ville ha när Liam var nyfödd. Och snart, om bara några veckor, ska vi ha en liten bebis på nytt, ett litet liv som behöver en trygg och gosig plats att sova på.

Jag har hittat en alldeles ljuvlig vagga från Troll som är ett estländskt varumärke. De designar och producerar barnmöbler såsom sängar, skötbord, matstolar och garderober. Alla lika sagolika, men just deras vaggor är något av en dröm. Vaggan som jag gärna hade sett vår lilla i är golvvaggan Sara som går i vitt och är dekorerad med en krona vid huvudgaveln.

Vill man sedan matcha sängen med ett passande bäddset kan jag tipsa om NG Babys Crown-serie. Påslakansetet i egyptisk bomull med broderade kronor i grått är min absoluta favorit. Och tänk, den lilla skulle inte bara få sova tryggt och säkert, den skulle få sova alldeles alldeles sagolikt också. Som på små moln!

3 kommentarer:

maandiiis@live.se sa...

Men jisses så sött!

Anonym sa...

Waooooooooooo helt ~underbart ljuvlig~
/Kram

Nina sa...

grattis till vaggan! :D härlig tajming. Nu kommer bebis att sova sött <3

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam