söndag 16 januari 2011

Litet födelsedagsfirande

IMG_9751Små smörgåstårtor till födelsedagsbarnet!

Vid halv sex besökte jag, Liam, mamma och brorsan Liams gammelmormor och hennes Arne i Broakulla. Vi fikade och Liam var heltokig hela tiden! Busade som attan och smaskade på både kakor och russin. Vid halv åtta mötte jag upp Simon och Mattias vid tåget i Emmaboda. Pojkarna har visst haft en riktigt kul helg med Handbolls VM, födelsedag och diverse pojkstreck.

När vi kom hem överraskade jag min hungrige man med ett försenat födelsedagsfirande: små smörgåstårtor! Förra året blev det frukost på sängen men eftersom han varit iväg fick det bli så här istället. Inte mig emot, riktigt smarrigt nu på kvällskvisten!

Nu blir det lite soffmys innan det är dags att sova. Imorgon väntar dagis för Liam och vi päron ska jobba! Liams tider på dagis har ju ändrats nu i och med min anställning på 75%. Så istället för bara 15 timmar i veckan blir det 8:00 till 15:00 för mitt busfrö. Det kommer säkert gå jättebra. Och det ska faktiskt bli skönt med lite mer rutiner i vardagen!

8 kommentarer:

Nina sa...

men gud. sådana där bilder vill ja ju iiiiiiiiinte se. :P gått det såg ut.

vi har oxå ett kondotori här i centrumet. så jäkla illa. å dem ser så goda ut. försöker gå å kolla åt ett annat håll då ja kilar förbi.. ;)

Unknown sa...

Gud vad gott det såg ut!

Erika Wilhelmsson sa...

Smörgåstårta är ju bland det godaste som finns!! mmmmmums.

En pojkmammas vardag sa...

Så gott! Ett perfekt litet fika på kvällen :)
Visst är det idag du börjar jobba?
Önskar i så fall att du haft en bra första arbetsdag :)
KRAM!

Tova sa...

Åhh, najs med smörgåstårta... skulle min sambo också älska ;D



Elliot tackar förresten så mycket för grattiset! :)

Tina sa...

Åh smörgåstårta som är så gott :)

Veronica - mamma till tre prinsar sa...

Åh vad gott de ser ut. Hade Tommas tyckt vart super om han fick när han kom hem här hemma ;)

Fru N. sa...

Jisses så gott det ser ut!!

Vad tjustigt du lagt upp tävlingen! Många kramar till dig :o)!

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam