söndag 26 april 2009

» two weeks notice

Gubben har lagt sig och Liam sover sen snart två timmar tillbaka. Har blivit så skönt nu när han sover hela nätter. Han brukar somna vid klockan 21, 22 och vakna ungefär klockan 7, 8 någon gång. Hela tio timmars sömn! Härligt att han äntligen kommit in i vettiga rutiner. Men jag var väl likadan som liten, har jag hört av mamma. Vid två, tre månaders ålder somnade jag klockan 20 på kvällen och vaknade vid 8 på morgonen. Inte helt fel!



Two Weeks Notice med Hugh Grant och Sandra Bullock rullar just nu på tv 3. Eftersom Simon och jag kikade på åttonde Beck-filmen så spelade jag in den på Boxern i stället. Väntar på att den ska ta slut så jag kan börja titta på den lite. Ganska längesen jag såg den nu, men har för mig att den var ganska bra.
Skräckisar är inget för mig. Nä, det ska vara riktiga feel-good-filmer. Typ Notting Hill, Dirty Dancing eller Pretty Woman. Älskar också verklighetsbaserade, äventyrliga och historiska filmer. Lite spänning måste det ju med vara såklart. Några favoriter är i alla fall: American History X, Braveheart, City of Angels, Forrest Gump, Million Dollar Baby, National Treasure, Pirates of the Caribbean, Shawshank Redemption, Sixth Sense, The curious case of Benjamin Button, The Green Mile, The Lord of the Rings, The DaVinci Code och Walk the Line.
City of Angels är en riktig favorit. Tror att många inte är speciellt förtjusta i den, att den verkar vara helknäpp, overklig eller trist. Men jag älskar den! Har sett den hur många gånger som helst, en helt underbar film! Underbara skådisar, underbart manus och ett underbart soundtrack. En underbar saga. Och en underbar Nicholas Cage.

rkyui

0 kommentarer:

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam