tisdag 18 december 2012

Nomi 6 månader

Jag skickade iväg ett mejl tidigare idag där jag skrev “Nomi blir 6 månader den 18 december.” Nu är i efterhand insåg jag att, vafan det är ju idag! Jag måste ha väldigt mycket annat i huvudet just nu. Men tänk, ett helt halvår redan!

Mina båda godingar är verkligen lika när man jämför bilder. Dock är ju Nomi (till vänster) inte i samma viktklass som Liam (till höger) var i denna åldern. Det var ju en bastant liten kille vi hade och jag överdriver inte när jag säger att han vägde tio kilo vid sex månaders ålder. Vi har ju inte vägt Nomi på ett tag nu men jag gissar att hon ligger på cirka sju och ett halvt kilo,

En nyhet med lilla tjejen, förutom att hon blivit jättestadig och nästan kan sitta helt själv nu samt börjat säga ma-ma-ma-ma och pa-pa-pa-pa, är att hon även fått sina första tänder! I fredags upptäckte pappa Simon en liten tand där nere och i söndags hittade vi även en där uppe. Otroligt kul!

Och snart, om bara några dagar, ska hon få uppleva sin första julafton!

IMG_9393IMG_4222

9 kommentarer:

Anonym sa...

Hihi...
Sååå underbart söta ♥ Jaa,tänk första Julen :)
/Puss

Sara - Ensamstående mamma sa...

Så otroligt lika! Vilka sötingar :)

Louize sa...

dom första tänderna e skojjiga, man som förälder får en sån glädjerus men man isner hur fort tiden går.!

otroligt vilka vackra ögon !!

kram kram

Louize sa...

dom första tänderna e ju så kul, kanske inte för dom små men för en som föräldern.. eller ja samtidigt som man inser hur förbenat fort tiden går då

sen måste ja säga vilka vackra ögon barnen dina har!!

kram från en ny läsare

mammaTEA sa...

Så söta och lika de är!

En pojkmammas vardag - blivande trebarnsmamma sa...

Grattis lilla Nomi på 6 månaders dagen!
Och dom är så underbart fina dina små <3
Kram

Axdal mamma till Tove & Lykke sa...

Jag kan inget annat än att hålla med om att de är otroligt lika.. :)
Två ögonstenar helt klart.. :)

Vanilla sa...

Sv: Tusen tack! Ja, visst går det fort! Och din lilla solstråle har blivit ett halvår också! Helt galet!

Nej, jag vet hur det är. Jag hinner inte heller läsa bloggar these days! Vi får skärpa till oss! ;-)

De är helt otroligt lika dina små sötisar!

Kram

Junitjej sa...

Åh, så söta!! Vad de är lika!

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam