lördag 1 december 2012

Den första december

Vi har precis haft en riktigt mysig jullunch här hemma! Det blev lite goa köttbullar, prinskorvar, isterband och ägghalvor och samtidigt tittade vi på årets julkalender Mysteriet på Greveholm. Jag och brorsan älskade den när vi var små så jag tror Liam också kommer gilla den. Hoppas det i all fall! Jag kommer ihåg förra årets julkalender. Han vägrade se den, så jag fick titta själv varje dag i hopp om att ungen till slut skulle ge sig och titta. Förgäves.

Efter lunchen var det kalenderöppning. Först ut var det Liams två chokladkalendrar som han fått av gammelmorfar och sen fick ha leta upp första paketet i granen. En stor chokladtomte låg i paketet! Sen överraskade sambon med tjugofyra paket under granen – till mig! Så det är inte bara Liam som får paketkalender i denna familjen, jag blir också bortskämd. Och i mitt första paket fanns ett par varma och goa vantar, något som jag verkligen behöver!

En riktigt bra start på december!

IMG_7798IMG_7795IMG_7805IMG_7804

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oooo,så mysigt & gottit....
Men,Agnes fick du oxå paket sååå roligt :)
Ha en underbar dag/Kram från mig som ska ut på Julmarknad ♥

En pojkmammas vardag - blivande trebarnsmamma sa...

Åh vad jag blev sugen på julbord nu! Måste nog fara och handla hem lite till lunch imorgon ;)

Och supergullig sambo du ha. Måste hinta om detta till min gubbe ;)

Kram

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam