fredag 14 december 2012

Julkalendern 2012: Bonustävling 3

Bonus_3

Jag tävlar om en Wake Up Light från Philips i Agnes Julkalender 2012!
Var med och vinn julklappar du också!

Vinst:
En vinnare får väckarklockan Wake Up Light från Philips! För Wake Up Light har man tagit inspiration från naturens soluppgång och använt en unik kombination av ljus och ljud för att väcka dig på ett mer naturligt sätt. Det blir enklare att komma ur sängen och känna sig redo för en ny dag. Vinstvärdet ligger på 1299 riksdaler + frakt!

Philips har just nu igång ett spännande experiment! Varje morgon klockan 07.00 publiceras en väckning i något som kallas för Wake Up Experiment, vinterns extremaste experiment (se tidigare väckningar här). Vad sägs om att till exempel vakna av 50 kilo mjöl? Varje morgon i 30 dagar väcks deras mänskliga försökskanin Henrik genom de 30 mest chockerande, glädjefyllda, harmoniska och skräckfyllda metoderna!

För att delta i tävlingen:
Lämna en kommentar med namn, mejladress och svara på frågan; Hur skulle DU vilja väcka Henrik? Kom med ditt bästa, galnaste, busigaste och tokigaste förslag på väckning!

Tävlingen avslutas om en vecka, den 21 december klockan 21:00, så skynda att delta! Lycka till allihopa!

55 kommentarer:

Cissi - mamma till Emma och gravid med smurfen sa...

å eftersom jag själv vill bli väckt på snälla sätt så vill jag ju inte utsätta Henrik för elakheter... Så jag skulle väckas med en stor kopp kaffe och en lussebulle!

cecilia_nortoft@hotmail.com

Tipsat: http://cissitavlar.blogg.se/2012/december/wake-up-hos-agnes.html

Eilsabeth Öberg sa...

Jag ser en "Kalle Anka- väckning" framför mig :-D
Något som gör att täcket åker av, och vispar runt runt. Men eftersom jag är snäll så ska det vara till en mysigare ljud, typ härlig fågelsång på våren.

Håller alla tummar!!
Elisabeth
oberg_lisa@hotmail.com

saga (sagapahlsson@live.se) sa...

spruta massa grädde i handen på hon, så han kletar in det i ansiktet när han vaknar :)
Saga Påhlsson
sagapahlsson@live.se

Unknown sa...

Jag skulle väcka honom med dunder och brak, med massor med grytor, grytlock m.m. min storebror gjorde så när jag var yngre.. men jag sov så djupt så jag vaknade inte ändå. :P

Debbie-Mamma till 2 prinsar ♥ sa...

Jag är med och tävlar!
1. Skulle vilja väcka honom med en hel hejarklack som vrålar och skriker! :)
deborapersson@gmail.com

Carola sa...

Jag skulle låta honom vakna på samma sätt som jag själv brukar få vakna när jag har sovmorgon, nämligen av grannens åsna... Om jag kliver upp min vanliga tid, innan åsnan fått frukost, så är det inga problem. Men om jag någon gång, gud förbjude, bestämmer mig för att ta sovmorgon tills åsnans frukostdags, ja, då får jag skylla mig själv. När grannen kommer med frukosten så utstöter ett skri som kan väcka döda. iii-ooo-iii-oooo... Ingen kan sova då, jag lovar!

Anonym sa...

Jag unnar honom en sk bebisväckning (en bebis, tex min son, tar ett järngrepp långt inne i näsan och drar till) Man vaknar definitivt till liv!

mvh Elin
fluffot@gmail.com

Beatrice, mamma till skrutten Robin och gravid igen :) sa...

Hmm, eftersom jag avskyr att bli kittlad så skulle jag vilja väcka honom så samtidigt som någon annan häller kallt vatten över honom ;)

Johanna - Tvåbarnsmamman mitt i kaoset sa...

Johanna Salkert
johanna [a] salkert.se

Jag skulle vilja väcka Henrik med att skicka in massa småbarn som skulle få härja runt.
Gråta, skrika, busa, klättra upp på honom och ge honom samma uppvaknande vi får varje dag. :)

Delar i bloggen (vilket då delas på twitter och facebook också): http://salkert.se/2012/12/tavlingstips-18/

Malin Olsson sa...

maalin_olsson@hotmail.com

Åh, en sån här skulle jag behöva! Är världens mest morgontrötta människa...

Jag skulle väcka honom genom att låta en kull hundvalpar attackera honom! :)

Camilla S sa...

Jag skulle vilja väcka henrik genom att slänga att slänga massor med vattenballonger på honom.



cami.sjo@gmail.com
Camilla

qat sa...

Öppna en burk surströmming i närheten. Det skadar ingen, gör ingen rädd - men det kommer DEFINITIVT att väcka denna Henrik. ;)

Har tipsat om tävlingen här: http://softkitty.bloggplatsen.se/2012/12/14/9144797-vinn-en-philips-wakeup-light/

ienannandelavlivet@live.se

Petra sa...

Denna skulle jag absolut vilja vinna, då skulle min tonåring få den. Fast egentligen borde han va med i det exprimentet för han är hopplös att väcka på morgonen. Man pratar med han och tror han är vaken men det är han inte :( tycker inte man ska väcka folk egentligen på hastiga elaka sätt så jag skulle välja att väcka med en puttrande kaffebryggare och doften av kaffe :)
Jag håller alla tummar och tår för denna vinst! Min mail är Petra_Kinna@hotmail.com

Wihlborgskan sa...

Jag skulle väcka Henrik med en blåsorkester.
Eller med busiga, hoppande, vrålande, skrattande, sjungande dagisbarn från en hel avdelning :)


Camilla Wihlborg
wihlborgskan@gmail.com

Annie M sa...

Den här klockan vill jag rysligt gärna vinna!

Jag hade försökt väcka Henrik genom att försiktigt placera en hel snögubbe brevid honom i sängen! Snögubben måste naturligtvis ha ett läskigt ansikte så när Henrik stilla vaknar upp och fryser så ser han den skräckinjagande snögubben stirra på honom. Ett sätt som säkert hade väckt de allra flesta sjusovarna. Ingen kan väl sova i en kall, blöt säng bredvid en ondskefull snögubbe!

Annie M
annie_msson@hotmail.com

Sophie sa...

Jag skulle väcka honom genom att släppa ett gäng hundvalpar i rummet. Garanterat puss-kalas, och ingen kan vara trött eller morgonsur särskilt länge med ett gäng hundvalpar omkring sig!

Annika - drömmen om 11 barn sa...

Okej, nu är detta ingen optimal väckning, men ack så bra. Jag har själv fått genomlida den, juldagen 2007.

När Henrik sover som bäst så startar brandlarmet och jag ber hans mamma skrika "DET BRIIIIIIIINNER" så högt hon bara kan - vilket då resulterar i att Henrik får hoppa upp ur sängen och släcka en brand, iförd endast underkläder.

DET är en väckning utan dess like!

Länkar: http://nilssonpettersson.blogg.se/tavlar/2012/december/agnes-2-3-4-5-6-7-8-9-10-11-12-13-14-15-16.html#comment

Kram Annika
fmailjenpettersson@hotmail.se

Anonym sa...

Delat tävlingen.

Jag skulle vilja väcka Henrik med " Hacke Hackspett låten" från julaftons teveprogram som nästan hela svenska folket tittar på på julafton. Detta ska blandas med en hysterisk snabb låt av "Jingel bell" också.

nettan.klar@gmail.com
anette carlsson

Miss M sa...

Jag skulle göra som min pappa gjorde på mig som liten; Han nöp mig på näsan, smekte min kind och sa "upp och hoppa Malin, vi har en hel dag med öventyr framför oss <3

Anna sa...

Väckte min bror en gång genom att gömma min jokeboxväckarklocka längst ner i en låda under hans säng. Så klockan tre på natten väcktes han av låten "rock around the clock" från under sängen. Det hela slutade med att han gick och la sig i mina föräldrars säng och att min mamma fick gå upp och försöka leta reda på väckarklockan. Elakt jag vet, men fantastiskt kul att höra dem prata om det dagen efter. Skulle väckte Henrik på ett liknande sätt..

anna.samuelsson9@gmail.com

Anonym sa...

Jag skulle försöka snurra in honom i plastfolie eller liknande och sedan när hans ben och armar sitter fast så skulle jag väcka honom t.ex. genom att skrika "hjälp hjälp, Henrik koooom". Då skulle han nog försöka kasta sig ur sängen men där sitter han ju fast i plast :p hahaha vore nog ganska kul eftersom han också kommer vara ganska yrvaken och inte fatta varför jag skriker men heller inte varför/hur han sitter fast :p

Mail: lellah_@hotmail.com

Mathilda sa...

Bästa sättet att vakna på är när ens älskade kryper nära, håller om en och viskar i ens öra. Jag har inte lust att väcka Henrik så men det finns kanske någon annan som är frivillig :P

mathilda.robertsson@gmail.com

Anonym sa...

Skulle vilja väcka honom med ljudet av tuggumibubblor som blåses upp och smäller i munnen! Ganska irriterande att lyssna på efter ett tag så att man bara mååste stiga upp ;)

Mvh Matilda (matilda-pettersson@hotmail.com)

Malin - MalinBelle.com sa...

Jag skulle väcka Henrik genom att dra bort täcket & öppna fönstret. Det kanske inte låter som en så hemsk väckning, men min pappa har väckt mig så några gånger och för det första börjar man såklart frysa när täcket åker bort + att man vill ha tillbaka det och sedan blir det såklart kallare i rummet när fönstret är öppet (och särskilt nu på vintern) så då har man inget annat val än att gå upp och få på sig kläder!

MalinBelle[a]hotmail.com

Anonym sa...

PUSSAR PUSSAR OCH MER PUSSAR!!!!
maude@tyfonmail.se

Anonym sa...

Jag skulle väcka Henrik genom att först sätta igång en lugn och harmonisk musik, för att sedan med kaffe och frukost på sängen, dra upp gardinerna och börja ge honom en kroppspassage som skulle stimulera hans blodcirkulation i kroppen, för att han skulle få den bästa starten tänkbart på morgonen.

Har också ett julrim att bjuda på:

Med Philips wake up light kan ju Henrik vakna,
utvilad han känna sig utan att behöva skaka,
sedan frukost på sängen han ska få,
den bästa starten han då på dagen får.

Camilla H, Buusig_milla@hotmail.com

Anonym sa...

Jag tycker de ska lägga in lite discorök och två rökdykare (brandmän) som är där inne i rummet och låtsas söka efter en person =) Haha...skrämmande!

Hälsningar Sara
saracarlstrom@hotmail.se

Andrea Svensson sa...

Jag tycker lite synd om Henrik som fått genomlida experiment i 30 dagar, jag hoppas han fått bra betalt, han verkar ju rätt munter trots allt. Men jag skulle nog vilja plåstra om såren så här inför juletid, annars kanske han blir traumatiserad och får permanenta sömnstörningar. Så en tryggt spinnande katt, en mjuk bebis och en försiktig väckning med nybakta scones på sängen är min melodi. Lite som en wakeuplight - pö om pö, lite successivt. Jag är själv en bra mycket trevligare person under dagen om jag blir väckt försiktigt än om ett gäng elefanter brakar in och hoppar på mig...

/Andrea Svensson
andrea.sandell@gmail.com

Sanne sa...

Hade helt klart vänt upp och ner på sängen, tänk chocken man hade fått då :P
AliceMeyeer@yahoo.com

Linda sa...

Jag skulle lägga ut hundmat på Henriks mage och sen skicka in 10 stycken små utsvultna chihuahuor till honom! Haha :)

/Linda Norrman
linda3355@hotmail.com

Emilia - Ung mamma till Tatum Angel. sa...

Läser många kommentarer som tycker han förtjänar en lugn väckning efter så många jobbiga.. & jag skulle göra som jag gjort innan emot en kompis & har även gjort det mot min bror :) Ta ett glas vatten.. smyg in i rummet & tända taklampan, hoppa upp i sängen, studsa lite & häll vattnet över personen :D Superkul tycker jag.. & personen kommer ju faktistk upp.. även om den inte är så glad alltid ;)

lovesmillis_95@hotmail.com

JoHaNNa sa...

jag skulle vilja väcka honom med att jultomten kommer och ger honom ett stort paket :) det är han värd efter att vart denna försökskanin :)

EN MÖLNBOBOS LIV - TRE BLIR FYRA sa...

Jag är gärna med och tävlar, det värsta är att man känner sig taskig om man väljer att han skall väckas brutalt.. men.. det vore kul om han kunde väckas av ett helg gäng dagisungar som är pigga och alerta... Det är lite elakt men inte ett chockartat uppvaknande..

tipsat här

http://annasbloggtavlingar.wordpress.com/2012/12/14/wake-up-light-2112/

blogg@annakarlsson.se

Johanna sa...

Att väckas av att få något slajmigt, geggigt, äckligt över sig som fastnar på kroppen, så skulle man kunna väcka nån. Men jag hoppas ändå vi alla slipper en sådan väckning :D

johannavictoria_@hotmail.com

Anonym sa...

Kanske lite småhyssigt men låt brandlarmet gå och sprinklerna starta! Då piggnar han nog till! Om inte kan man låta ett brandmansteam komma farandes med sirener och blåljus och invadera.

Vänliga vinterhälsninagr

allatidersanna@hotmail.com

Anonym sa...

Jag hade väckt honom med en härlig ensamble av blåsinstrument!
Av skälet till att det är den bästa väckningen jag har fått. På ett läger där jag har varit 6 gånger och där man blir väckt av en härlig trumbon+ annat trevligt varje dag i två veckor!

KRAM Julia (julia-v-dif@hotmail.com)

johanna sa...

Jag skulle väcka honom genom att släppa in min trotsiga 2 åriga dotter till honom. Där skulle hon få skrika sitt avgrundsvrål som hon gör titt som tätt. Det skulle allt få honom väckt :D
joi1977@spray.se

Anonym sa...

*Klick* Ur högtalarna spelas plötsligt Gangnam Style alldeles för högt samtidigt som jag och ett gäng kompisar springer in till Henrik och dansar.
"Eeeeeh - sexy lady!O-oo-o!"


Katarina
atarinakall@hotmail.se

Spacegirl sa...

Med en likdan väckarklocka som Kalle Anka har i julprogrammet, en sådan som rullar av en täcket och sen slår täcket mot ens fötter =)

Spacegirl_@spray.se

Lisette sa...

en sån här hade min man behövt! han försover sig VARENDA dag!

hur vill jag väcka henrik? genom att släppa ner honom i en isvak! elakt? ja. effektivt? ja!
men man får nog stå beredd med en värmefilt.. ;)

lis1etavlar@gmail.com

Madde sa...

Åhh vad roligt jag såg när dom ansökte om en person som ville vara med på det där haha. :D

Jag skulle tycka det var skitkul att han blev väckt av ett helt badkar med vatten över sig. Bara för att se reaktionen. Skulle dock aldrig vilja vara med om det själv men ja det är ju alltid kul att se andra. ;)

Håller tummarna.

kramar Madde
jansson_madelen@hotmail.com

Jeanette S sa...

Ta ut två kylklapar ur frysen och lägg dem vid hans fötter. Då vaknar han nog rätt snabbt :) En snällare variant är att komma in med frukost på sängen, det vaknar de flesta av.

Linda sa...

Jag skulle nog väcka honom genom att hälla en massa snö över honom. Då vaknar han nog fort.

liindaa.n@hotmail.com

Caroline Andersson - Mamma till Elias sa...

Jag vill väcka honom som jag själv vill bli väckt. Jag hatar att bli väckt hastigt, jag kan må dåligt hela morgonen av det. Så jag skulle vilja väcka honom med lugn musik, ett glass ny pressad apelsin juice och en macka! :)

Vinsten skulle vara perfekt åt både mig och min sambo nu när vi båda börjar skolan efter jul och vi ska upp lite tidigare till förskolan. Nu under vintertider är det alltid svårare att kliva upp eftersom det är så mörkt på morgonen, sen att vi är väldigt morgontrötta allihopa gör det ännu svårare. Så ja, jag tror den skulle passa oss riktigt bra! :)

caroliinea@hotmail.com

Åsa sa...

Den mest effektiva väckning jag själv varit med om var när jag var utbytesstudent i USA. Värdfamiljens orm rymde under natten och kröp så småningom upp i min varma sköna säng... Uppvaknande garanteras!! Jag har i efterhand tänkt att det borde varit filmat, så...

asa101@hotmail.com

liselotte sa...

Såg på klippet, tyckte det var mest brutala väckningar. Jag vill bli väckt väldigt försiktigt och gärna med lite klappar och pussar. Jag skulle väl kanske inte pussa honom, men klappa och prata lite försiktigt med snälla och rara ord. Därefter fråga vad han vill ha till frukost och försöka fixa det.
liselotte.202andersson@telia.com

Sanna sa...

Jag skulle älska vakna till något riktigt roligt som framkallar det där skrattet jag har inom mig, och som säkert Henrik har han också. Så det som skulle framkalla mitt skratt är givetvis någon som kommer in och dansar dansen till låten Las Ketchup Song.

Kram Sanna
mammasvardag@hotmail.com

Anonym sa...

Jag skulle väcka Henrik med en förskoleavdelning bestående av 1-3 åringar. Småfolk som trallar, busar, snackar och hitte-på massor är en bra start på dagen!

Ha en bra dag!
mvh Kristiina
krieppola@spray.se

Sandra - mamma till Molly sa...

Jag skulle vilja väcka Henric genom att placera ut massor av råttfällor nedanför sängen, kanske runt 50 stycken. När de är utplacerade så väcker man honom genom att putta ur han ur sängen så han ramlar ner på alla råttfällor! Haha! Han lär garanterat vakna! :P

/Sandra
sandra.li@hotmail.com

Jenny Karl sa...

För att man gillar när folk blir lite buttra men sedan kan skratta åt saken ett tag senare. Då skulle jag väcka Henrik med hjälp av varmt och kallt vatten. Ena handen hade jag doppar i varmt vatten och andra kallt. Och tro mig. Han skulle få sig ett blött uppvaknande. Men sedan kan man skratta åt saken ;) Hoppas jag :P

j_karlsson_@hotmail.com

Anonym sa...

Vad sägs om en tarmsköljning? Måste vara ett av de jobbigaste sätten! Hahaha!

Kim
Kimsan_@hotmail.com

Anonym sa...

Helt klart en "Dart Vader väckning"

Man vaknar av Dart Vader som andas, högt!
När man slår upp ögonen står han där, Dart Vader, med lasersvärd och allt!
Han håller i en klocka som man har ställt om så att man tror att man liiite sen.
Dart säger med hög mullrande röst:
"Good Morning, Today will be a day long remembered"

Marcus
marcus.lansink@hotmail.com

Anonym sa...

Philips WUL - att föredra framför larmsignaler,
harmoniskt uppvaknande utan rivaler.
Henke väcks med pukor och cymbaler,
med sjukt bra rockmusik på alla kanaler.
Skulle nog ta till alla mina arsenaler,
en sån väckning skyddar mot fria radikaler!

Go´ Jul till alla!
Elisabet Andersson
in_cava_vita@hotmail.com

Anonym sa...

Hej
Jag skulle väcka Henrik med att klä ut mig till tomten och bara stå och klo på honom och harkla mig lite :)

Julbus..

Hoppas hoppas på tur!!!

Maria@smultronbarn.com

Med vänlig hälsning, Maria Björklund

sofia.erikssson sa...

Väcka honom så so vi blev väckta i lumpen slå med kvast på stålsäng. ja lovar man hoppar upp hur trött man än är. vaknar till gör man fort efter det.

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam