söndag 1 januari 2012

Gott nytt 2012!

Vi har haft en jättetrevlig kväll med Tommy, Therese, lille Felix, Nicke, Lotta och Kalle. Först blev det välkomstdrink och räksnittar som verkade gå hem. Till varmrätt blev det fondue med fem olika sorters kött (älg, fläskfilé, lamm, vanliga grytbitar och kycklingfilé) med tillbehör som klyftpotatis, vitlöksbröd, exotiska frukter, grönsaker, såser och dipp. Jisses, vad vi åt. Och mätta blev vi också! Men inte nog med det, lite marängsviss till efterrätt blev det ju också!

Efter all mat och i väntan på tolvslaget roade vi oss med att spela sällskapsspel, alltid lika kul! När midnatt närmade sig gick vi ut på balkongen och tittade på alla fyrverkerierna. Tommy och Niklas hade köpt en del också som fyrades av, dock blev Liam livrädd av tjutandet så han och pappa gick in och tittade genom fönstret istället. Mycket roligare!

Efter några fler omgångar Med Andra Ord (killarna ville ha revansch på revansch på revansch…) åkte gästerna hem vid halv tre. Tiden har gått så himla fort hela kvällen så man har knappt hunnit med. Men trevligt har vi haft och jag tror även Liam var nöjd med sin nyårsafton. Han somnade i alla fall gott i soffan.

IMG_6706IMG_6708IMG_6712IMG_6715IMG_6725IMG_6720IMG_6719IMG_6730IMG_6739IMG_6741

0 kommentarer:

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam