tisdag 3 april 2012

Hallongrottor

Jag skulle ju köpa lingonsylt igår men släpade istället hem hallonsylt av misstag. Så det var inte mer att göra än att leta efter något gott recept att använda sylten till. Hallongrottor är något som jag aldrig bakat innan, receptet jag hittade hos Matrummet var så himla simpelt och vi hade redan alla grejer hemma så smarriga hallongrottor fick det helt enkelt bli!

HallongrottorJa, och mitt lilla kakmonster var väldigt snabb med att provsmaka och godkänna de goda småkakorna heller!

175°C
20 stycken

Ingredienser:
4½ dl mjöl
1½ dl socker
1 dl snabb marsanpulver
1½ tsk bakpulver
250 g smör
hallonsylt

Tillagning:
Blanda samman alla de torra ingredienserna i en skål, rör sedan i smöret och arbeta till en smidig deg. Dela degen i 20 lika stora bitar och forma till bollar och lägg dem i formar. Gör sedan en fördjupning i varje boll och häll i lite hallonsylt. Ställ längst ner i ugnen i 175 grader och grädda i ca 12-15 minuter.

4 kommentarer:

Monia - mamma till Tuvalie sa...

jag tål verkligen inte namnet hallongrottor på dessa bakelser - för hallongrottor för mig benämner kvinnans underliv, hahaha xD

Agnes sa...

Monia - mamma till Tuvalie:
Hahaha, så har jag aldrig sett det innan. Men ja, du har gett mig en helt annan bild av hallongrottor nu ;)

Melissas Prinsar sa...

åh hallongrottor som är så mums :D

LILITH - Mamma med Borderline sa...

En dum fråga men som jag inte hittat svar på nånstans. Var hittar man häftstift till photoshop?

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam