onsdag 11 april 2012

Granntanten

Här i huset har vi en go granntant som är väldigt glad åt att prata, Nästan lite för glad ibland. Och bråttom får man banne mig inte ha när man möter henne i källaren. Jag skulle ju ner där en snabbis efter dagislämningen i morse för att hämta fram lite bebissaker till Felix som jag ska vara barnvakt åt imorgon. Där stod hon i sitt förråd och hoppade mer eller mindre på mig när jag kom. I fyrtiofem minuter malde hon på om vävstolar. Fråga mig inte hur vi kom in på ämnet, men lätt att ta sig ur var det inte. Strax innan jag lyckades rymma började jag känna mig nästan svimfärdig och yr. Antagligen på grund av att hon lyckats nyttja allt vad syre heter där nere.

Sen var det dags igen. Vid halv två lämnade jag lägenheten för att kunna smita in en snabbis på Konsum och sen strosa till dagis i godan ro för att hämta Liam. Då möter jag väl henne utanför och så var man fast igen. Tjugofem minuters prat om fönsterputsning. Så inte blev det något strosande till dagis inte.

Hon är ju för go och snäll den lilla tanten, men nu har jag fått min granntantedos för en hel vecka framåt. Sådeså.

2 kommentarer:

Pappan Anders sa...

Det är inte lätt med pratglada tanter :-) Bra att du orkar lyssna på henne iallafall. Du får tänka på vilken god gärning du gör varje gång.
Ha De!

alexandra mamma till Tove och Lykke sa...

hihihiihi... jag hade sånna grannar i örebro saknar det lite...

här i göteborg säger u inte ens grannarna hej ..

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam