måndag 12 december 2011

Luciafest på dagis

IMG_5978
Min pepparkaksgubbe!

Klockan halv sex ikväll var det dags för årets luciafest på dagis. Liam klädde glatt på sig sin pepparkaksdräkt (till och med mössan!) och hade inget emot att gå till dagis igen. Väl framme hann han knappt klä av sig skor och jacka förrän han var inne och lekte.

Sen var det dags för luciatåg. Vilket kaos. Men ett himla charmigt kaos, måste jag säga, med tomtenissar, lucior, tärnor, stjärngossar, pepparkaksgubbar och gummor överallt! Liam tyckte det var jättekonstigt att stå där framme med en massa föräldrar som tittade på och tog kort, så han blev väldigt ledsen och ville hellre komma och gosa med mamma och pappa. Men några bilder hann jag få innan!

Efter luciatåget bjöds det på fika och alla barnen fick busa och rusa. Liam fick sån jäkla energi och hoppade på madrasserna med Nemo och Nikita. Det var knappt vi fick med honom hem igen!

10 kommentarer:

Angela sa...

Så söööt!! Linus skulle vara tomte på Öppna förskolan imorgon men vi är sjuka så vi får se hur det blir. :(
Ha det bra!
Kram

Anonym sa...

Skulle du tycka att det var okej om andra la ut bilder på ditt barn som du gjort med andras barn?

Emma - Mamma till Viggo & Melker. sa...

Ååå, vad mysigt med lite lucia-stämning, såååå söt liten pepparkaka som står där!!! Gókillen :)

Hoppas ni får en mysig lucia idag!
KRAM

Emelie - Mamman som älskar vitt sa...

Ledsen kanske men en VÄLDANS söt pepparkaksgubbe, hihi!

Men vad tråkigt med missunnsamma människor. Usch!! Alltid finns det folk som är så besviken på sitt egna liv så dom måste lägga sig i andras bara för att jävlas!!!

Kramar!

Sandra Michelle Mårtensson sa...

Men Agnes, på olika håll i landet förbjuds fotografering vid sådana här tillfällen just för att alla föräldrar inte vill att deras barn finns på internet.

Jag hade blivit jätteledsen om någon utan mitt godkännande hade lagt ut bilder på mina barn.
Det här skriver jag inte för att göra dig arg.

Men alla är ju inte av samma åsikt.

Jättesöt liten pepparkaksgubbe är Liam iaf! :)

Petra - mamma till Kevin och Nathalie sa...

Vilken sötis han va :) och typsitk andra föräldrar, det är så tråkigt när det blir så :(

Kram

Vanilla sa...

Plutten! Det är klart att det inte är så roligt att stå inför alla föräldrar! Jag jobbade på småbarnsavdelning förra lucia och minns vilket sjå det var att få alla barn att känna sig trygga där framme. Föräldrarna vill ju gärna titta på barnen och ta kort! :-)

Kramar

alexandra blivande 2 barns mamma sa...

vad mysigt med lucia firande på dagis.. Toves dagis hade det redan i fredags men då var hon ju sjuk.. så typiskt.. :/

du den anonyma kommentaren här ovan är ju bra onödig.. man ser ju inte vilka de andra barnen är..

Veronica - mamma till tre prinsar sa...

Mysigt. Så söt han är! Vi var på drop in fika idag.. dem har inget lucia tåg på småbarnsavdelningen...

Nina sa...

å du har oxå fått en anonym kommentar idag ser ja.. ja fick en länk med där det bla stod "Det är dags att uppfinna ett föräldralås på internet – och att värdera barnens integritet lika högt som vår egen"

suck..

å hemska du som la en arm, ett öra, en mun, nån dräkt å vit klänning på andra barn :P

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam