torsdag 22 december 2011

Lite julbak

IMG_6216Sockerkarameller, som på farmors vis.

Efter att sambon gett sig av till eftermiddagspasset på fabriken satte vi igång att dona här hemma. Jag började med en sats sockerkarameller, min farmor gjorde alltid såna vid jul när man var liten. Tydligen så har mamma försökt koka såna innan men aldrig lyckats, så det var ju extra roligt när jag lyckades! Eller ja jo, jag misslyckades ju med första satsen men den andra blev perfekt. Och nu står en dubbel sats på spisen, hoppas de också lyckas!

Liams mormor är här ikväll också och snart ska vi mumsa på varma mackor. Det blir några med ost, skinka, ananas och tomat och några med kantarellstuvning. Gott som attan!

6 kommentarer:

Carola sa...

Sådana godisar har jag nog aldrig ens hört talas om... ser spännande ut!

curlingmamman sa...

Dom såg mumsiga ut :)

Anonym sa...

Vilka mysiga påsar, superbra att ge bert såhär i jultider! Passar på att önska er en riktigt god jul! Kram

Louise - Kvinnlig målare och mamma till Hampus sa...

Ser riktigt gott ut =) Och jag måste ju säga att jag är lite avis på er snö som jag ser ligger o lyser utanför era fönster. Här nere i skåne e där bara regna o dimma. =( God Jul på er!

Vanilla sa...

Tack för din söta kommentar! Ja, vi bara njuter av vår lilla dotter nu!

Önskar dig och din familj en riktigt mysig jul! :-)

Många kramar

Emelie - Mamman som älskar vitt sa...

Såg goda ut.. gud vad man kommer äta i helgen, ha ha!

Julkramar.. GOD JUL!

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam