måndag 3 september 2012

Nappfritt!

IMG_9836

Liam gav ju sin tutte till Pippi på Astrid Lindgrens Värld igår och som jag skrev så fick han välja två saker i Pippibutiken innan vi åkte hem. Och titta så fin han är i sin nya t-shirt och med sin fina Pippidocka!

I gårkväll när han skulle lägga sig frågade han efter tutten, men jag förklarade så gott jag kunde att han är en stor kille nu och inte behöver någon tutte längre. Och Pippi blev ju sååå glad när hon fick hans tutte igår. Han svalde det minsann och nickade klokt. Hade förväntat mig tårar men icke. Så skönt! Han hade inte frågat efter den idag på dagis och inte heller nu under kvällens nattning. Min stora kille, äntligen både blöj- och nappfri. Riktigt stolt är jag!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Oooo....Förstår att mammsen är stolt över sin söte,redige kille/Kram

Cissi - mamma till Emma och smurfen i magen sa...

Å vad skönt! Stora killen! ;)

Beatrice, mamma till skrutten Robin- Tävlingar igång! sa...

Skönt!! :)

Karin sa...

Åh min Lova har blivit napp och blöjfri i somras. Härligt!

Alfva sa...

Bra jobbat Liam!

Veronica - mamma till tre prinsar sa...

=) Duktig!
Har ha nån snutte eller så kvar?

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam