tisdag 31 juli 2012

Kladdkakecupcakes med nötcremefluff

IMG_6303

Sambon blidde lite gottissugen igår så vi hjälptes åt att baka lite
goda cupcakes. Kladdkakecupcakes fick det bli med det goda nötcremesfluffet
som svärmor bjöd oss på förra veckan. Apgott.

200°C
Ca 25 stycken

Ingredienser

Kaka:

200 g margarin 4 ägg • 5 dl socker 
3 tsk vaniljsocker • 2 krm salt • 8 msk kakao 
4 dl vetemjöl • 1 tsk bakpulver

Glasyr:

3 dl grädde • 300 g nötcreme

Tillagning:
Smält margarinet och låt svalna. Vispa ägg och socker poröst.
Blanda samman de torra ingredienserna och rör sedan ihop dem med det
avsvalnade margarinet och socker- och äggblandningen. Fyll muffinsformar
till ungefär hälften med smet. Grädda i 200 grader i ca 10-12 minuter.
Spritsa på nötcremefluffet och dekorera med lite strössel när de svalnat.

3 kommentarer:

Anonym sa...

~ Mumms ~
Ha en fin dag/Kram

Unknown sa...

Hej, hur gör man fluffet?

Agnes sa...

Svar till Jonas:
Oj, måste missat det! Elvispa grädden och i med nötcreme efter tycke och smak. Sen spritsa på!

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam