måndag 16 juli 2012

Fyra veckor gammal

IMG_5092ny

Lillstumpan ute i vagnen idag!

Vi besökte BVC i eftermiddags för den vanliga veckokontrollen. Det var en, för oss, ny sjuksköterska (heter det så?) då vår ordinarie var på semester. Trevlig var hon i alla fall så det ska nog inte vara några problem. Lillstumpan hade vuxit lite, från 3710 till 4020 gram tung och hon är nu 54 cm lång!

Vi har märkt av att hon mer och mer börjar fästa blicken och följer rörelser på ett helt annat sätt. Något annat som också hänt den senaste veckan är att hon nu börjat le medvetet mot mig och Simon. Riktigt goa leenden med sina fina smilgropar!

3 kommentarer:

Fia sa...

Ååå så söt hon är =)

Anonym sa...

Ooooo...Så härligt,sötisen/Puss

Pappan Anders sa...

En redi go plutta :-)
Sv; Ja tidningen är bra, passar att läsa på dass oxå(där ingen stör och det går fint att vara lite pappaledig).
Ha De!

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam