tisdag 11 oktober 2011

Award

Underbara Carola har gett mig en award som går ut på att man svarar på några frågor
och sedan skickar vidare till några andra bloggare... Här nedan kommer mina svar och allra längst ned
finns de som jag skickar awarden vidare till!

  • Varför började du blogga?

Det kändes som att alla hade en blogg och då kände jag mig tvungen att också skaffa en. Men jag skrev dock aldrig några inlägg, kanske ett varannan månad. Det var inget för mig, tills vi fick Liam! Så under januari 2009, en månad innan han skulle anlända, satte jag igång på riktigt. Så meningen med bloggen har varit att skriva om Liams uppväxt ur mitt perspektiv, som en dagbok som han kan ta del av när han blir äldre.

  • Vilka bloggar följer du?

Galet många, och min Bloglovin-lista tycks bara bli större och större. Det finns ju så många bra, mysiga och inspirerande bloggar där ute! Mina absoluta favoriter försöker jag se till att läsa varje dag, om inte tar man igen det efterhand, man vill ju inte missa något! Jag är dock otroligt dålig på att lämna spår efter mig, men försöker bli bättre på det!
Några utav mina favoriter är bland andra
Alfvan, Axdal, Barbamama, By Vanilla, Emmas Hjärtan, Fam Bus, En Pojkmammas Vardag, Life of an Angel, Vardagliga och vidunderliga betraktelser, Vardagslycklig och många många fler!

  • Vilka favoritfärger har du?

Det är så himla olika det där med färger. Jag klär mig själv i svart, från topp till tå, så rolig är jag liksom. Liams garderob är full av alla möjliga härliga och glada färger. Ju mer desto bättre! När det kommer till inredning är jag helt insnöad på svart, grått och vitt med en gladare färg till inredningsdetaljerna. Till exempel har vi just nu höstmysig plommonlila i vardagsrum och matsalsrum. Till våren kanske det blir en annan färg?

  • Vilka favoritfilmer har du?

Jisses, jag har ju så attans många. Men jag kan räkna upp några; Den gröna milen, Nyckeln till frihet, Sagan om ringen-triologin, Änglarnas Stad, American History X och många fler.

  • Vilket land drömmer du om att besöka?

Det är mycket som jag vill hinna se innan jag dör. Jag åker hellre till platser som man bara läst om eller sett på film och njuter av natur, kultur och historia än sola och bada på en turistort, helt klart. Några exempel är Taj Mahal i Indien, Stora barriärrevet i Australien, Angkor Wat i Kambodja, Machu Picchu i Peru och såklart Niagarafallen. Men hur man ska hinna med alla och ha råd vet jag ännu inte.

De som jag skickar denna award vidare till blir:
Alexandra, Emma, Malin, Sarina och Ämma

6 kommentarer:

✫Familjen Bus✫ sa...

Så skoj att jag får vara med på både bloggar som du läser, och att jag får ta del av denna award! :)

Tycker du är bra på att lämna spår efter dej, det räcker för min del med de kommentarerna du har lämnat :)
Förstår ju att du har mkt med blogg, samarbeten, tävlingar och framförallt familjen :)

kram kram

Emma Viklund sa...

Nämen nu blev jag glad! :D Tack snälla rara du för den fina Awarden! Ska strax sätta mig och svara och skicka den vidare :D

STOR KRAM

Anonym sa...

Nej Agnes - NU gör du mig besviken. Sagan om Ringen? På riktigt? *snark*

Miss M sa...

Tack allra finaste du =)

Har fått den ett par gånger nu, så har lagt in ett inlägg med en hänvisning till svar sen tidigare!

Stor kram!

By the way; det gick ju att logga in nu igen! JAIIIJ!

Carola sa...

Kul att du ville ta emot awarden!

Jag är också en sådan som gärna klär mig i svart... men barnen, de får ha alla regnbågens färger, såklart!

Annika - drömmen om 11 barn [tävlingar i bloggen] sa...

Vi verkar ha någorlunda lika filmsmak iaf :D

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam