onsdag 25 september 2013

Tävling: Parrot MINIKIT Neo

Parrot

Jag tävlar om en Parrot MINIKIT Neo hos Agnes!
Var med och tävla
här du också!

Vinst:
En vinnare får en Parrot MINIKIT Neo, en trådlös och röststyrd pryl för handsfree-telefoni i bilen. Ring och ta emot samtal utan att röra några knappar. MINIKIT Neo appen för Android och iPhone ger dig utökad funktionalitet. Den innehåller parkeringstimer, SMS autosvar, CarFinder, körtidlarm för att påminna om rast vid långkörning och inställningar. MINIKIT Neo kombinerar den bästa teknologin i en kompakt och stilfull design. Den integrerade klämman är kompatibel med alla solskydd och kan enkelt vändas med en hand när du fäller ned eller upp solskyddet. Vinstvärdet ligger på från 679 riksdaler + frakt!

För att delta med en vinstchans (obligatoriskt):
Lämna en kommentar med namn, mailadress samt skriv ditt bästa tips för att underlätta bilturen med barn.

För tre extra vinstchanser (valfritt).
• Tipsa om tävlingen på din facebook och länka hit, lämna sedan länken till tipset i din kommentar.
Tipsa om tävlingen på din blogg och länka hit, lämna sedan länken till tipset i din kommentar.
Prenumerera på min blogg hos Bloglovin' och skriv vilket nummer du blev, eller om du redan prenumererar, i din kommentar.

Ni får själva välja hur många vinstchanser ni vill ha (endast första momentet är obligatoriskt) och sammanlagt kan ni få 4 stycken. Tävlingen varar i två veckor och avslutas onsdagen den 9 oktober klockan 21:00. En vinnare utses, kontaktas via mejl och presenteras även i ett vinnarinlägg. Lycka till allihopa!

29 kommentarer:

Anonym sa...

1Lott Önskas & mitt tips!? Tja...
Givetvis mätta & belåtna barn + ny blöja (om de har det) sedan en Cdskiva mjukt på med antingen saga eller barnvisor tillsammans med sin favoritleksak - det får bli mitt tips :)

A.Eriksson
annmi.eriksson@hotmail.com

Agnieszka-2barnsmorsan sa...

Att underlätta en bilresa med barn innebär många stop, gärna på ställen där barnen kan sträcka på benen ordentligt, kanske på en lekpark!?!
Låt barnen leka av sig en stund, sedan kan dem få mellanmål och så kan resan fortsätta!

Gillar bloggen på bloglovin och har delat på fb om tävlingen! Agnieszka Gackowska

https://www.facebook.com/ajax/sharer/?s=99&appid=2309869772&p%5B0%5D=647237472&p%5B1%5D=10151672304687473&profile_id=647237472&share_source_type=unknown

Unknown sa...

jag är med och tar alla chanser:
1. att ta det lugnt och inte stressa. planera i förväg. ska man åka långt så är det bra att planera så barnet är trött när man ska åka.
2. delar här: https://www.facebook.com/lisettebacksro
3. och här: http://lis1etavlar.blogspot.se/2013/09/910-agnes-parrot-mini-kit.html
4. följer redan redan, blev nr 4 att gilla inlägget.

lis1etavlar@gmail.com =)

Anonym sa...

Är kanongärna med och tävlar.
Man ska ha ALLT NÄRA TILL HANDS och ta STOPP med jämna mellanrum, inte ha för varmt i bilen och gärna nån syssla att roa barnet med (beroende på ålder), sen se till att solen inte strålar på barnet.

Ha det fortsatt bra och lycka till alla i tävlingen :)

greatgirl@tele2.se

EN MÖLNBOBOS LIV - MAMMA TILL MELVIN OCH FELIX sa...

Jag är gärna med. Har delat här

http://annasbloggtavlingar.wordpress.com/2013/09/27/parrot-minikit-910/

Följer dig på Bloglovin sen förut

Sen Ipadens intåg så är det ett bra sätt att underhålla barnen i bilen. SVT play på paddan är guld värt. Innan paddan så brukade Melvin ha med sig lite bilar som han lekte med.

blogg@annakarlsson.se

qat sa...

Vill supergärna vara med och tävla! :D

Har bloggat här: http://softkitty.bloggplatsen.se/2013/09/27/10221728-vinn-parrot-minikit-neo/
Har delat på FB med namnet ana nordlander lund
Följer redan på Bloglovin...och mitt tips är att bunkra upp med mängder av leksaker/pyssel i baksätet så att de ständigt har någrot nytt att se och/eller pyssla med! :)

Min mejl: ienannandelavlivet@live.se

Mirjam sa...

Jag är gärna med och tävla, mitt bästa tips är att alltid ha med en CD med barnens favoritlåtar i bilen! :)
Här är länken till mitt inlägg om tävlingen:
http://testu.blogg.se/2013/september/tavling-hos-agnes-avslutas-910.html#comment

mirjam_99@live.se

Ha det bra!

Mathilda sa...

Mitt bästa tips är att ha barnet i framsätet så att det ser dig när du kör.
/Mathilda
mathilda.robertsson@gmail.com

chanette a sa...

1. SURFPLATTA... det bästa köp vi nånsin gjort...det underhåller barnen och
som älskar det.. de kan spela, lära, se film, lyssna på musik.. ja allt i ett

extra:

1. http://chanette.blogg.se/2013/september/vinn-hos-agnes-9-okt.html

2. prem på din blogg på BL sen innan

chanette81@hotmail.se

Lottiz Fotograferande fyrabarnsmamma sa...

Jag är gärna med.

1. lotten_81@spray.se Lottiz Törnqvist.
Jag säger bara mutor och avledande. Det kommer man långt med. Det är praktiska som mätta, utvilade, torr blöja och sånt är ju självklart att det är ordnat innan man reser. Men sen åker man 10 minuter ibland 5 sen kommer frågan "är vi framme snart" Nej inte riktigt än och ju fler nej man får lämna ju mer frustrerad blir barnet. Så för att undvika de här frågorna och få tiden att gå lite längre mellan gångerna så mutar man, med frukt, godis och så avleder man med sång, lekar, DVDfilm och surfplatta. Och vips så gick tiden och man var framme utan 100 "är vi framme snart". Det får bli mitt tips.

2. Delat länk offentligt på FB https://www.facebook.com/lottiz.tornqvist

3. Följer din blogg redan på bloglovin.

SOFIA sa...

Mitt tips för en bra bilresa med barn: mätta barn, olika aktiviteter i bilen, bra musik.
har länkat på fb under namnet Sofia Dansson

Sofia Dansson
tjoflanta@yahoo.se

Anonym sa...

Att ha delmål att det inte bara är slutmålet som är något roligt utan hitta roliga stopp på vägen för barnen att se fram mot.

Annica L
annicamarie79@hotmail.com

Ida Banck sa...

Vilken smart grej! Hoppas på tur, här är mitt tips:
Är meningen att barnen ska vara pigga och vakna kan de leta efter olika djur längs vägen, husvagnar mm på olika nivå beroende på barnens ålder. Ska de vila/sova är en saga på cd perfekt :)

Följer dig via bloglovin :)

Med vänlig hälsning,
Ida
Ida@banck.se

liselotte sa...

1. Är gärna med och tävlar. Mitt tips är att ha med leksaker, dryck och något gott att äta.
2. Tipsat på min blogg http://liselottess.blogspot.se/2013/09/parrot-minikit-neo-910.html
3. Följer dig sedan tidigare på bloglovin, gillar inlägget som nr 5
Mvh Liselotte
liselotte.202andersson@telia.com

Ann-Kristin sa...

Jag är gärna med och tävlar!
Mitt tips är att ha färdigbusade barn när man ska ut på längre bilturer. Glöm inte att kissa innan! :-)

Jag blev följare 477 på Bloglovin'

Länkat på FB här: https://www.facebook.com/mitt.alterego/posts/522990657795514

trelleborg (@) home.se

Anonym sa...

Hej
Vårt bästa tips är att uppleva miljön när vi åker att prata om det vi ser på vägen och brevid vägen. Samtalen blir roliga och barnen gillar att se nya saker och letar efter nya saker att titta på. När vi behöver vila så blir det sång till bra musik eller sagocd.
Delat på facebook
Med vänlig hälsning
marie, marie.lindberg@bredband2.com

Cicci - Mamma till Wille & Abbe sa...

Hos oss så sjunger vi när barnen blir gnälliga! :)

Tipsar på FB för en extra lott.

marklundc@live.com

Anonym sa...

Min bästa restriktiv är att åka iväg när man vet att det är läggdags för barnen. Sen kan man köra och köra eftersom att dem ändå ska sova för natten. Fungerar alltid perfekt för oss och våra barn.

Carolina dagsberg

Cajhun@live.se

Emma sa...

Jag har bara en son på 7 månader men för att underlätta bilturen med honom brukar jag förbereda vart solen kommer hamna när jag ska köra och då välja vilken sida jag sätter barnstolen på i bilen samt ger honom sitt gose med speldosa så han har något att göra tills han somnar i bilen som han oftast gör :)
Men om man har större barn kanske man ska ha någon barnskiva i bilen med sång så man under håller dem, eller leka någon lek som att gissa färg på nästkommande bil som man möter och köra en liten tävling mot varandra under bilfärden.

Tipsat på min blogg: http://emthetavlar.blogg.se/2013/october/jag-tavlar-hos-agnes-2.html
Prenumererar på din blogg sen länge :)

thesan89@hotmail.com

care69 sa...

Jag är gärna med!
1. Vi investerade i en portabel DVD och det var det bästa vi gjort.
2. Tipsat på FB: https://www.facebook.com/caresextionio/posts/500945463335525
3. Tipsat på bloggen: http://care69.blogspot.se/2013/10/9-okt-vinn-parrot-minikit-neo.html
4. Följare sedan tidigare på BL, har gillat inlägget.

care69(at)live.se

Anonym sa...

Hej!
Jag vill självklart vara med även jag! Mitt tips då?

I vår familj strävar vi alltid efter att göra tråkiga måsten och vardagsbestyr,
till roliga lekar, minnesvärda upplevelser och spännande äventyr!
När det gäller körningen har barnen själv fått välja en "bilstolsficka",
spiderman till killen och Blixten till tjejen -hon är ju en tuff flicka!
I den har vi valt ut små ägodelar som de kan roa sig med under vår tur,
något som håller dem sysselsatta -så att stämningen inte ska bli sur!
Små pennor och ritblock samt en och annan docka och bil,
gör att mamma och pappa i lugn och ro kan köra många mil!
Ljudböcker finns alltid med som en säker back-up för oss alla,
så vi kan lyssna på en saga eller till Yohios låtar tralla!
Sedan händer det såklart att vi alla brister och bryter ut i gråt,
så är livet som småbarnförälder, men allt blir oftast bra efter ett förlåt!

Hoppas på tur och tar två lotter, då jag tipsar på min facebook under anna m rautila (https://www.facebook.com/#!/annam.rautila?hc_location=stream)

Kram så länge!

Anna M Rautila, mr22ga@hotmail.com

Anonym sa...

Jag är med! Mitt bästa tips är att åka på kvällen/natten. Jag bor i Helsingborg och har mitt ena barnbarn i Sälen och det andra i Stockholm. Det blir långa resor. Det tar 8 timmar för min son i Sälen att köra ner men det har funkat bra. Barnbarnen är 20 resp 14 månader. När det krisar - vilket har hänt, så är de lättroade av "babblarna" och den appen är det bara att ladda ner i mobilen. Den enda nackdelen är väl att texten och melodin fastnar i hjärnan på föräldrarna, hahahaha. Jag har delat tävlingen offentligt under mitt namn Jenny Steen-Johansson (e post jenny-janne@hotmail.com). Jag följer bloggen och gillade tävlingsinlägget som nummer 6

Anonym sa...

Mitt bästa tips är bärbar dvd/ platta vid långa åkturer.
Annars så sjunger vi mycke eller har bilbingo. Våran lilla får man muta med majsbågar ibland för hon hatar och åka bil tyvärr. & vi har många långa resor till sjukhus 10 mil bort med henne.

Jag delar på fb & följer på bloglovin. blev 7e att gilla detta inlägg :)
min fb: http://www.facebook.com/bettyboop83?hc_location=stream

Kram Jenny
lilljenny83@gmail.com

Anonym sa...

Mitt bästa tips är du själv är glad, lugn och inte stressad - det smittar av sig på barnen och ger dem harmoni! Sedan kan ni alltid sjunga tillsammans - det ger också harmoni!

Här har jag tipsat på FB: https://www.facebook.com/annika.nilsson.357/posts/390565784380254

Annika Nilsson
aneritrea@hotmail.com

Anonym sa...

Jag vill jättegärna vara med och tävla! =D

1. Sophie Michelle Persson sophie_persson@yahoo.com
2. Jag har delat tävlingen på facebook här: https://www.facebook.com/sophiemichelle.persson/posts/354062851395396

3: Tips för att resa med barn:

Jag tror på att vara strukturerad! Se till att barnen är mätta och gärna sömniga innan resan påbörjas, ta sedan och planera in några små "delmål" längs vägen. Vi brukar göra kortare stopp (parker, stränder etc) där man inte heller betala något inträde utan kan välja hur länge man vill stanna. Surfplatta är guld värt, för då kan man erbjuda både filmer och spel och klurigheter. Jag tror däremot inte på att "muta" med godis, eftersom man kan få en oönskad sockerkick (och sen är det onyttigt förstås). Jag tror mer på att förbereda med tärnad frukt, som kan portioneras ut allt eftersom. Melon, ananas, bär och allt möjligt annat är perfekt. =)

Sophie Michelle Persson ( sophie_persson@yahoo.com )

MariaM sa...

Jag är gärna med och tävlar! Mitt bästa tips är att ha så sömniga barn som möjligt när man ska resa långt. Förhoppningsvis sover de länge :) Annars är ett gott snacks och en bok att bläddra i väldigt bra för att de ska underhålla sig själva en bra stund.

Tipsar om tävlingen på fb (maria mattson).
Följer dig redan på bloglovin :)

Mvh Maria
mirre2@hotmail.com

Tina Ferry sa...

Är redan premunant:)

Har gillat å delat på Facebook Tina Ferry
Mitt bästa tips är att få barnen på så bra bilhumör som möjligt plockar sedan fram min bästa sångröst och skapar en bil konsert , det funkar alltid vid längre sträckor sen får man rösta på den artist som ska sjunga härnäst ...

Anonym sa...

Klart jag vill vara med.
Mitt bästa tips är att lyssna på ljudböcker med sagor. Det älskar barnen när vi ska åka långt!
Innan vi reser får de välja vilka böcker de vill lyssna på. Det gör att de ser fram emot bilresan än att bara bli gnälliga och uttråkade.
Tipsade här på min FB: https://www.facebook.com/tina.carlstrom.351?ref=tn_tnmn

Hälsningar Tina Carlström
christinecarlstrom@hotmail.com

Unknown sa...

Är gärna med! denna skulle ju verkligen underlätta för killen som kör lastbil och de ringer om jobbet hela tiden, Portkoder som skas fås via telefon m.m.

Mitt bästa tips är NAPPAR till de små och ja att de ska ha ätit, nya blöjor innan avfärd. till lite äldre barn, kanske ha med ett nintendo DS och för våra tonåringar mp3 och kanske nån bok. :)

Min mail: frutrollmor@gmail.com

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam