fredag 13 september 2013

Skymtar en ände på renoveringen

Under hela eftermiddagen har barnen varit hos Eve, Nemo och Nikita. Barnvakt är guld just nu när vi har fullt upp. GULD! Barnen har haft jätteroligt under närmare fem timmar, ätit god middag och lekt som tossingar. Liam var alldeles röd om kinderna och svettig som bara den när vi kom för att hämta, busa med Nemo på studsmattan tar på krafterna minsann.

Epic_(2013_film)_poster

Under tiden var brorsan, jag och Simon i huset och fick massor gjort. Allt golvpapper är nu borta och huset är dammsuget. Kändes så grymt skönt att få röja upp i renoveringskaoset. Och brorsan satte igång med att sätta ihop möbler också, hatthylla och fyra stolar hann han med. Vi har kommit långt me än är vi inte riktigt där. Jag ska måla golvlisterna i hall/vardagsrum en sista gång, imorgon ska bonusmormor hjälpa oss tapetsera en fondvägg i varje sovrum och på söndag kommer bonusmorfar och hjälper oss lägga golv. Sen ska bara alla borttagna lister i sovrummen komma på plats och SEN är det äntligen klart!

Tänk att vi nästa helg kan börja flytta in, känns så jäkla härligt! Och jag måste säga att det är brorsans förtjänst att vi kommit så här långt. Varje dag har han varit med och slitit och släpat utan sura miner. Utan honom vore vi inte ens halvvägs nu!

Ikväll, efter att ha hämtat barnen, unnade vi oss lite fredagsmys. Eller ja, Nomi var trött som attan efter all lek hos gudmor så hon somnade nästan direkt. Men vi andra mös ner oss i soffan med gotte och tittade på Epic tillsammans. Myspys.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Låter ju riktigt...riktigt bra :)
/Kramar Annmi

Anonym sa...

Tänk att ni snart kan flytta in i huset!

www.mammatea.se

Anonym sa...

Guld värt med barnvakt i såna lägen och vad skönt att det börjar bli klart! Förstår att ni längtar!

Http://nastanperfekt.blogg.se

Livet på Citronodlingen sa...

Åh, härligt att det går så bra med allt. Förstår att du längtar tills ni börjar flytta in!

Anonym sa...

Vilken toppenbrorsa du har. Du är lyckligt lottad. Bjud ut honom på en fin middag när allt är klart. Det är han verkligen värd.

Beatrice, mamma till Robin och Jennifer sa...

Det ska bli så kul att se resultatet sen :)

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam