fredag 1 mars 2013

Pysselmorgon

Efter frukost var pysslet igång här. Först ut målning med vattenfärger. Vi gjorde fina vita hand- och fotavtryck på svart papper som jag tänkte vi skulle rama in. Nomi var väldigt nyfiken på kladdet hon hade i händerna och det var lite knivigt med att få till några fina tryck då hon gärna ville slå pappren istället för att bara vara still och göra som mamma ville. Men det fick gå ändå och några tryck fick jag till slut.

Liam målade två teckningar och jag blev jätteförvånad av motivet. Han har länge ritat ansikten och ibland även ett par ben och ett par armar på ansiktet, men idag ritade han en hel gubbe rakt upp och ner. Han ritade av sig själv, sa han, och det blev ett oranget ansikte med brunt hår, ögon och glad mun, en blå-grön tröja, orangea armar och ben, lila skor och sen sitt namn skrivet runtom. That´s a keeper!

När han målat färdigt tog han istället fram sin leklera som han nu sitter och knådar med. Pyssla, pyssla… han älskar att pyssla!

IMG_5658IMG_5617IMG_5613IMG_5675IMG_5673IMG_5643IMG_5661IMG_5595

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oooo,vilken härlig pysselmorgon & ljuvliga foto på sötisarna :)
/Kramm & trevlig helg!

Cissi - mamma till 2 små prinsessor sa...

Vilka konstnärer!

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam