tisdag 19 mars 2013

All uppmärksamhet på barnen

IMG_7406ny

Surpuppan bjöd på ett och annat leende idag, trots allt.

Herregud, här blir det inget bloggande alls. Barnen har min fulla uppmärksamhet om eftermiddagarna när sambon gett sig av till jobbet, så allt annat får vänta tills barnen sover och jag kan pusta ut lite i soffan. Samtidigt är det himla skönt, jag har känt det ett tag nu, någon slags prestationsångest över att hela tiden uppdatera. Hur kan man göra det egentligen? För en blogg? Att något som jag i grunden gör helt för min egen och ingen annans skull. Så att bara få pausa och slippa känna den där stressen känns himla skönt. Och ta det när jag känner att jag kan och hinner. Man bloggar ju trots allt för att det är roligt!

Någon som fått väldigt mycket uppmärksamhet idag är Nomi, hon har varit en riktig liten surpuppa. Konstant grinig! Det måste vara tänderna som spökar, annars kan hon sitta i timmar på golvet själv och leka helt på egen hand. Idag klarade hon fem minuter i taget sen var det ett fasligt ylande på henne. Ingenting som dög. Usch, förgrymmade tänder.

I skrivande stund plöjer jag igenom favoritprogrammen på boxen och inväntar sambon som snart kommer hem. Känner att jag vill sova… men jag vill gärna hinna träffa honom lite med innan, så jag får snällt sitta uppe en stund till!

2 kommentarer:

Sirpa sa...

Hej! Vad fint o hemtrevligt du har här! Är med i tävlingen men nu har jag hunnit titta lite:) Hih det där vad du skrev nu känner jag igen...inte jag men min dotter! Hon har två barn nu Anabelle f. 2008, 4 år och Wilton föddes nu 3.3.2013.
Dina barn är jätte söta!
Hoppas du hinner vila och har en fin onsdag!
Kram Sirpa♥

Anonym sa...

Jaa,jag håller med dig...ingen prestationsångest bör man ha för en blogg,men...ibland får man det & jag bloggar ju väldigt sporadiskt & visar dåligt med "mina/våra" dagar foto mm mm fast...är nöjd fniss...

Jättesöt liten "surpuppa" med gulligt leénde på fotot/Puss

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam