lördag 2 mars 2013

Jag ska måla hela världen lilla mamma…

Ungen skulle minsann måla med sina vattenfärger idag också. Först ett självporträtt, en fin huvudfoting, sen ritade han av (bonus)gammelmorfar Arne som fyller år idag. Med mustasch och allt!

Sen målade han en jättefin teckning med gräs, ett rött hus med tak och dör, sol, moln och blomma. Så fin! Han fortsatte sedan på det spåret och målade även av gammelmormors hus med en stege på väggen och gammelmorfar som satt på taket och arbetade. Min lille konstnär!

Om en timme ska vi åka och fira gammelmorfar och då ska han få de två teckningarna Liam gjort, samt en nyckelring som han pärlade igår. Gammelmormor ska också får en, så de har varsin. Tror de blir jätteglada för de kreativa presenterna från Liam!

IMG_5745IMG_5762IMG_5763IMG_5746

5 kommentarer:

Sara - Ensamstående mamma sa...

Vad roligt att du är med och tävlar hos mig, bara att hålla tummarna nu :)

En pojkmammas vardag - blivande trebarnsmamma sa...

Men va duktig han är på att måla!! Jätte fin teckning ju :)
Kram

Anonym sa...

Underbart & vilken liten konstnär han är Liam :)
Ha en fin Lördag/Kram på Er!

Alfva sa...

Herrejisses vad grym han är på att måla! Heja Liam! En liten konstnärlig ådra där va? :)

Beatrice, mamma till skrutten Robin och gravid igen :) sa...

Han är ju jätteduktig på att måla och pyssla :)

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam