söndag 5 februari 2012

Söndag

Vi har haft en mysig innesöndag och tittat på film hela lilla familjen, bland annat Bilar som sambon lyckades övertala Liam att vi skulle se. “Meeeh, pappa vill ju se den… Snälla? Men det är ju Blixten! Samma som din radiostyrda bil. Ja, Blixten. Nu tittar vi på Bilar… Okej? Snälla?!”

Framåt sex avnjöt vi också en himla smarrig söndagsmiddag: älgstek. Vi var lite oroliga över hur den skulle bli. Vi är ganska nya på det här med älgkött så man får ju prova sig fram och experimentera. Men efter över fem timmar i ugnen blev det faktiskt riktigt riktigt bra, köttet var alldeles mört precis som det ska vara.

Liamfisen somnade gott i sin säng efter middag och ett långt busigt bad!

IMG_7802IMG_7783IMG_7792IMG_7788

1 kommentarer:

Carola sa...

Älgkött är såååå gott!

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam