tisdag 21 februari 2012

Oron inför morgondagen

IMG_8408

Liamfisen somnade snabbt ikväll, kanske för det varma badet han fick precis innan. Det brukar få honom att slappna av vid nattningen. Och så måste vi ju vara rena och fin imorgon när vi ska till BVC i Emmaboda på 3-årskontroll.

Känner mig ganska orolig inför mötet och är rädd att det kommer bli en massa tjat om att Liam är sen med talet. Men jag tror själv inte att det är något fel med att det inte kommit igång. Jag vet att han kan men han vill bara inte. Han är för upptagen med annat och gör sig ändå förstådd på sitt eget sätt. Men ändå så finns ju oron där som gnager. Alla säger “det kommer”, “du behöver inte vara orolig”, “rätt som det är så släpper det och ni kan inte få tyst på honom”, och så vidare. Men det har vi fått höra nu sen han var 18 månader då man var spänd på när han skulle börja prata. Han kan säga flera ord, över 40 stycken har vi räknat ut, men att sätta ihop meningar och prata har han inte börjat med. Givetvis kan han blarra långa haranger men det är på sitt eget språk, rena grekiskan, och som vi inte riktigt förstår. Och ja, vi har testat allt. Vi pratar med honom hela tiden, läser böcker, förklarar och beskriver saker vi ser, hör eller känner, sjunger sånger och ställer frågor utan ja-/nejsvar.

Jag hoppas verkligen att vår BVC-tant tar det hela med ro imorgon och att hon inte börjar tjata om att det är något fel. Att vi gjort något fel. Men det återstår att se.

4 kommentarer:

Caroline Andersson - 18år och mamma till Elias sa...

Min lillebror var väldigt sen med talet, sa inte så mycket mer än ja och nej, men helt plötsligt en dag pratade han, långa meningar och uttalade alla ord nästan rätt. Det är väldigt olika från barn till barn! Jag tror inte att ni har gjort något fel! :)

Emma sa...

Hoppas att det kommer gå bra på BVC imorgon!

Kakorna kom idag, stort tack!

kramar

Beatrice, mamma till skrutten Robin sa...

Såklart ni inte gjort något fel. Alla är ju så olika, så länge han gör sig förstådd så är det ju inga problem :)

KRAM

✫Familjen Bus✫ sa...

Hoppas oron släpper lite grann och att dagens bvc möte gick fint! Kram kram

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam