fredag 25 juli 2014

Fredag med lek, hetta och trots

Idag vaknade de stora barnen vid halv åtta och den lilla vid halv nio. Inte hört ett endaste knyst under natten, alla har sovit jättebra. Skönt! Efter frukost, tandborstning och påklädning var leken igång. De har ägnat timmar åt studsmattehoppning, spring i vattenspridaren, sandlådelek och även lite bus på barnens rum när värmen var som värst. Vid tolv-tiden kom Eve och André och då åt vi alla grillad korv till lunch och det blev en hel del lek igen innan de begav sig hemåt.

Det har varit galet hett idag så hela familjen sov middag inne i svalkan efter att de gått hem, helt slut alla fyra. Sen körde Simon till Nybro för att handla och “lagade” middag när han kom hem, blidde smarrig exotisk bricka med potatissallad och annat gott. Under tiden han fixade middagen lockade jag ut en sur, arg och trött Nomi för att vattna lite i trädgården. Hon blev genast på bättre humör och för en stund lyste trotsen med sin frånvaro!

IMG_5851IMG_5855IMG_5865IMG_5847IMG_5826IMG_5804

3 kommentarer:

Skorpan och Loppan sa...

Jag brukar också passa på att vila middag när tjejerna gör det nu när det är så varmt. Skönt :)

Anonym sa...

Naw...Sötaste lilla Nomi i vacker sommarklänning :)
/Kram på Er & ha en alldeles ljuvlig dag!

Beatrice, mamma till Robin och Jennifer sa...

Så söt klänning hon har på sig :)

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam