söndag 15 december 2013

Skumtomtefudge

IMG_3107

I vår familj finns det en skumtomtegalning, min mamma.
Så när jag ramlade över detta recept hos Sockerrus kunde jag ju inte låta bli!
Dock blev fudgen väldigt tunna, nästa gång ska jag göra dom tjockare!

Ingredienser

1 påse skumtomtar • 50 g smör
1 dl vispgädde • 2 dl socker • 150 g vit choklad

Tillagning

Hacka skumtomtarna i bitar. Spara en handfull till garnering. Häll i resten av
skumtomtarna samt allt utom den vita chokladen i en kastrull och smält på svag värme. Låt den släta
smeten koka under omrörning i ca 10 minuter. Blanda i 150 g vit choklad och rör tills massan blivit blank.
Ta av kastrullen från spisen och fortsätt röra tills massan blivit ljus och svalnat lite. Häll upp i en bakplåtsklädd
form (liten), strö eventuell kokos och bitar av skumtomtar över massan.
Ställ in i kylen, låt stelna och skär sedan i bitar.

1 kommentarer:

Sara - Ensamstående mamma sa...

Men de ser riktigt goda ut ändå :)

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam