torsdag 26 december 2013

Myskväll med mina små

Alltid lika glada när man kommer för att hämta hos gammelmormor och Arne. Dom hade ätit tacopaj precis när vi kom och båda var på riktigt bushumör och redo att åka hem till Kosta.

Pappsen gav sig iväg på innebandy och vi hoppade i våra pyjamasar, kröp ner i soffan för att titta på Trassel som gick på femman och provsmaka de goda julkakorna farmor kom med på julafton.

Klockan sju somnade Nomi gott och Liam och jag startade igång Monsters University och satte oss för att rita i hans nya ritblock med hans nya pennor. Men vi hann inte så långt förrän Nomi, efter en timmes sömn, ställde sig upp i sängen, gallskrek och.. kräktes. I sängen och på golvet. Underbart. Det vara bara att lyfta upp henne och kuta till badrummet där hon fick sig ett bad. Allt skurades och sängen renbäddades och efter lite välling och lite gallskrik till somnade hon gott. Än så länge har det inte hänt fler olyckor så får verkligen hoppas att det inte är maginfluensehelvetet…

IMG_3619IMG_3654IMG_3649IMG_3607

4 kommentarer:

Sara - Ensamstående mamma sa...

Ni verkar haft det supermysigt, bortsett från att Nomi kräktes. Hoppas att ni inte fått magsjuka :/ Kram och god fortsättning på er!

Anonym sa...

Hoppas det inte blivit några fler kräkningar.

www.mammatea.se

Beatrice, mamma till Robin och Jennifer sa...

Hoppas inte att det är magsjuka! Mår hon bättre nu?

Anonym sa...

Åh,vilka härliga små Pyjamasbarn <3
Hoppas verkligen Nomi mår bra & att det bara var något övergående/Kram på Er alla från Annmi

Pst...Kom mitt mail fram?
Bara en liten undran ;)

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam