tisdag 10 december 2013

BVC och utvecklingssamtal

IMG_2897

När barnen var iförda sina vinteroveraller i morse och Nomi satt redo i vagnen för att rulla till dagis kom jag på att vi skulle ju tagit bilen idag. Nomi och jag skulle till BVC i Lessebo direkt efter att ha lämnat Liam. Så typiskt när man för en gång skull är ute i god tid och kan strosa till dagis utan stress!

Bilen blev det i alla fall och vi lyckats ta oss till BVC i halkan. Nomi är nu 81,5 cm lång och väger 11,2 kg. Hon visade Christine hur duktig hon är på att prata också och sa en massa ord; pappa, vovve, kisse, Liam, jacka, sko, mamma, storebror och så vidare. Hon lär sig nya ord varje dag och det är så roligt. Sprutan i armen var dock inte lika kul men efter lite tröstande och ett Bamse-klistermärke var hon fit for fight igen.

Tillbaka på dagis var det utelek i snön på schemat och jag fick gå på utvecklingssamtal. Inga konstigheter mer än Liams tal som vi jobbar på både där och hemma. Annars var allt bra och båda barnen trivs jättebra!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Naw...Finaste lilla Nomi <3
Härligt att allt är bra med både henne & Liam/Puss & Kram från "tant" Annmi

Beatrice, mamma till Robin och Jennifer sa...

Jag gillar verkligen hennes overall :)

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam