onsdag 27 februari 2013

Lille kockens egna fattiga riddare

När barnen och sambon lekte i barnens rum hittade Liam sin alldeles egna receptbok. I den fann dom bland annat “Fattiga riddare” som Liam hemskt gärna ville prova att göra. Det var flera år sedan jag smakade dessa själv och detta skulle också bli allra första gången för honom.

Under tiden jag nattade Nomi stod mina pojkar och gjorde tre stycken, varsin till oss, att ha till kvällsmat. Så söt kvällsmat brukar vi ju inte ha i vanliga fall (bäst att poängtera det så ingen anonym viktigpetter kommenterar annat, hmpf) men det var kul med lite nytt och Liam tyckte det var jättegott och åt åtminstone halva sin, sen var han mätt.

IMG_5540IMG_5538IMG_5532

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hihi Sööt liten kock :)
Fattiga Riddare är ju sååå gott/Natti Natti Kramen från mig!

Hanna sa...

Vad gott! :-)

Beatrice, mamma till skrutten Robin och gravid igen :) sa...

Det var evigheter sen jag åt fattiga riddare också :D

Cissi - mamma till 2 små prinsessor sa...

Å vad gott! Ska testa om inte Emma gillar det.. hon är inne i en vägrar äta period.. den första någonsin...

Emelie - Mamma till Malte sa...

Vart kommer den receptboken ifrån? :) såg ju jättesmart ut och roligt när man bakar med dem små :) Kul med bilder!

Agnes sa...

Svar till Emelie:
Den är riktigt bra! Liam har den i sitt egna lilla kök på hans rum och lagar gärna mat där om dagarna, mest pannkakor :)
Receptboken heter "Lätt som en plätt" och kommer från DarlingExpress.com :)

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam