fredag 8 februari 2013

Barnkalas med sjörövartema

Igår beställdes lite kalasprylar inför Liams två kalas nästa vecka. På torsdag, när han fyller år, kommer den närmaste släkten och firar Liam och även Simon som fyllde i januari. Det blir lite smörgåstårta och till efterrätt tårtor med Jake och Piraterna-tema.

Temat fortsätter sedan såklart på barnkalaset som vi ska ha nästa lördag. När han fyllde två var det Händige Manny, när han fyllde tre var det Musse Pigg och i år, när han fyller fyra, blir det Jake och Piraterna. Men det var inte lätt för honom att välja. Han fick själv välja ut de teman han tyckte bäst om, det stod mellan Tingeling, Pippi Långstrump, Bilar, Angry Birds, Dora Utforskaren, Jake och Piraterna och Toy Story. Men till slut, efter väldigt många om och men, bestämde han sig.

Ska bli riktigt kul med kalas. Och det blir ju bara roligare och roligare för var år när han blir mer medveten om vad som händer och han kommer ihåg allt skoj. Han kommer nog tycka det är jätteroligt att få hjälpa till och duka med sina fina tallrikar och muggar, dekorera med ballonger och serpentiner, fylla godispåsar med godis, frukt och ormblåsor. Och sen – såklart – kalasa och busa hela dagen med sina kompisar!

5 kommentarer:

Ingrid - Blivande tvåbarnsmamma sa...

Vad roligt, det låter som att det kommer bli två riktigt fina kalas! Så skoj att man kan välja tema såhär, mycket roligare alternativ än när vi var små :) Kram, Ingrid

Beatrice, mamma till skrutten Robin och gravid igen :) sa...

Robin har redan bestämt att han vill ha en Angry Birds tårta, så hans kalas får nog gå i det temat tror jag :)

Anonym sa...

Hihi....Såå mysigt & coolt tema han valde söte Liam/Puss & Kram

mammaTEA sa...

Roligt med kalas och vilka fina kalasgrejer.

Fröken M - Vinn en barntallrik från Silly ! sa...

Åh va kul !! det finns ju så himla många roliga teman att välja mellan nu för tiden ! Vi har bestämt oss för att inte ha kalas för kompisarna när viggo fyller 3 i april, men vi har ändå laddat upp med kalasprylar i carstema för kalaset som ska hållas med familjen :)

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam