onsdag 14 november 2012

Onsdag med utvecklingssamtal och middagsgäster

En lång onsdag är snart till ända. Lpång trots den där härliga sovmorgonen. Förmiddagen ägnade jag åt att sova, überhärligt. Sambon tog morgonen med bebisgos och dagislämning medans jag sov gott.

Efter att han gett sig av till jobbet dröjde det inte länge förrän klockan blev kvart i två och det var dags för hämtning. När jag kom till dagis var Diana snabb med att bjuda in till utvecklingssamtal. Whaaat? Det hade ju jag helt glömt bort, men det löste sig ändå. Nomi sov och Liam åt mellis med de andra under tiden. Allt lät jättebra, Liam är lika snäll som alltid. En liten solstråle som alltid är glad och busig. Språket är ju fortfarande det som de arbetar med mest och hans utveckling har verkligen gått framåt även om det är en lång bit kvar. De skulle även ta hjälp av en kommunal logoped som kan rådfrågas och som även kan komma till dagis och “iaktta” Liam under dagen för att se vad han behöver träna mer på och så. Jättebra tycker jag!

Vi hann knappt komma innanför dörren förrän barnens mormor och senare även morbror kom. Jag lagade kyckling och ris sen och åt vi middag ihop. Mysigt trots att Liam matvägrade med sitt “Blääääää.. Näääää!”

Nomi somnade som en liten ängel vid åtta och Liam nattades vid nio. Efter det har det varit sittläge i soffan för min del. Dessa timmar innan sambon kommer hem från kvällsskiftet är fan heliga. Jag stirrar på tv och datorskärm som en hjärndöd och bara, bara.. Är. Lovely.

IMG_6781IMG_6750IMG_6788IMG_6783

2 kommentarer:

Anja . 19 år och mamma till Sabina! sa...

Liam ser mycket yngre ut med kort hår, söt! :)

Anonym sa...

Ljuvliga foto & såå härligt för dig att bara va' hihi
/Kram på Er!

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam