torsdag 22 november 2012

5-månaders kontroll på BVC och undersökning på Ortopeden

5-månaders kontrollen på BVC gick jättebra. Nomi är nu 64,8 centimeter lång och väger 7060 gram. Fick en ny tid också, nästa gång blir det 6-månaders kontroll med läkarundersökning och vaccination.

Efter BVC fortsatte vi in till Växjö för en shoppingtur på Grand Samarkand. Hittade finkläder inför julen till båda barnen, Liam fick ett par svarta finbyxor med svart väst från H&M och Nomi fick en röd klänning och rött hårband från Lindex. De kommer bli så fina så. Men vi har inte bestämt om de ska ha tomtekläder eller finkläder på julkorten än, vi får se hur det blir!

Sen var det då dags för undersökning på Ortopeden. Allt såg finfint ut! Örjan bytte även vinkel på PEVA-fotens sko. Så istället för att stå ut i 40 grader blir det nu 70 grader. Tror jag det var i alla fall, har lite svårt att förstå det där läkarspråket så man nickar mest och låtsas fatta. Men allt såg bra ut som sagt och nu ska vi vänta två veckor med att komma in nästa gång.

IMG_7299IMG_7305IMG_7308IMG_7302

4 kommentarer:

Bloggmamman sa...

Men sötnosar :)!

Anonym sa...

Härligt att allt ser fint ut på lilltösen...
Men så fina de ska bli i sin Juloutfit :)
Ha en mysig Fredag med sötisarna /Kram

Karina sa...

Vilken fin body Nomi har på sig, vad är det för märke? :)

Agnes sa...

Svar till Karina:
Den är jättesöt! Kommer från märket Six Bunnies och är köpt hos Sagorochting.se. Finns i blått också :)

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam