torsdag 20 mars 2014

Valio PROfeel

IMG_7947

För ett tag sedan fick vi hem kuponger på Valio PROfeel® Cottage Cheese + Kvarg i två nya smaker; Ananas och Tre bär. Jag har letat och letat och nu lyckades jag äntligen hitta dom i butikshyllan. Ska bli spännande att prova och håller tummarna för att dom faller mig i smaken. Proteinrika mellanmål är något som jag verkligen behöver efter operationen.

 

Valio lanserar nu ett helt nytt extra proteinrikt mellanmål med mindre socker. Valio PROfeel® Cottage Cheese + Kvarg är den enda produkten på svenska mellanmålsmarknaden som kombinerar fördelarna från Cottage cheese och kvarg. Resultatet är ett proteinrikt mellanmål som ger dig en extra knuff att orka hela dagen. Produkten kommer att finnas i två goda smaker, ananas och tre bär.

Ett par gånger om dagen drabbas vi människor av energidippar. Oftast sker dessa vid elva och halvtretiden. För att komma igång igen behövs ett enkelt, nyttigt och mättande mellanmål. Valio PROfeel® finns i din vanliga matbutik, ”lägg till” Valios Cottage Cheese + Kvarg på veckans inköpslista så att du har något gott och nyttigt som är färdigt att äta om energin skulle dippa under dagen. Med rätt mellanmål får man en knuff i rätt riktning och orkar göra även det som får oss att må bra, så som att laga en god middag, ta sig till träningen, umgås med familj och vänner.

Valio PROfeel® Cottage Cheese + Kvarg 150 gram innehåller;
- 16,5 gram protein per förpackning
- 8,7 gram kolhydrater per 100 gram
- Endast 5,6 gram tillsatt socker per 100 gram
- 6 gram frukt/bär innehåll per 100 gram
- Produkten är låglaktos

I butik finns det, sedan tidigare, ännu fler extra proteinrika produkter från Valios PROfeel sortimentet att välja bland; Valio PROfeel®proteinyoghurtdryck citrus, Valio PROfeel®proteinyoghurtdryck hallon/svart-vinbär, Valio PROfeel®proteinkvarg vanilj, Valio PROfeel®proteinkvarg blåbär och på ”tillfälligt besök” Valio PROfeel®proteinkvarg jordgubb.

0 kommentarer:

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam