torsdag 21 november 2013

Nu har vi jul här i vårt hus…

Vi fick ett rejält ryck idag och satte igång med att storstäda och julpynta hela huset. Bäst att passa på nu när Simon är ledig så att vi kan hjälpas åt. Tog nästan hela dagen men bra blev det, rent och mysigt. Simon tyckte att vi lika gärna kunde ta ner granen och pynta den med, och jag är ju inte den som är den. Kan tycka det är lite tidigt med julgran redan, vi brukar annars pynta den andra eller tredje advent. Men vafan, ju tidigare den kommer upp desto längre får man njuta av den. Och nog blir det himla mysigt när den står och lyser så grannt!

IMG_2001IMG_2033IMG_2004IMG_2028IMG_2008IMG_2036IMG_1994IMG_2011IMG_2017IMG_2023

14 kommentarer:

Veronica - mamma till tre prinsar sa...

Åh vad fint =)

Anonym sa...

Fint det blev, men när det gäller julgranar föredrar jag helt klart äkta vara.

Unknown sa...

Jättefint!

Agnes sa...

Svar till Anonym:
Jag sa förr att jag aldrig skulle kunna ha en plastgran och vi köpte då alltid kungsgran varje år. Men sen provade vi en vit plastgran och jag gillar den skarpt. Smidigt att ha på vinden och så lyser den upp så himla fint också.

Anonym sa...

~ Snyggt & stämningsfullt ~
/Kram <3

Kim sa...

Oj vilken tjuvstart! ;) Vi tar in granen dan innan julafton! Tänk så olika man kan vara :)

Nathalie sa...

Vad fint ni har! Man borde alltid ha julemys, det är en sån härlig stämning! Fast det hade det kanske inte varit om man alltid hade det förstås :) Är också redo att julpynta men maken säger å det bestämdaste nej, så får vänta lite till...

Emelie - Mamma till M sa...

Men ååååhhh!!! Vet inte om jag kan hålla mig till att julpynta imorgon... vill börja nu!!!! :-)
Så fint och mysigt ni fick till det!

mammaTEA sa...

Mysigt!

Camilla sa...

Åh, så mysigt. Extra kul att julpynta i nytt hem =)
Jag brukar julpynta till 1:a advent. Vill ju njuta av det lääänge, för efter jul är jag less och vill få bort allt.
Blir sååå sugen att pynta nu när jag ser dina bilder. Tjuvstartar nog lite innan nästa helg =)

Miss M sa...

Åh, ni har ju det jättefint <3 Är nyfiken på var ni köpt den vita granen? Är allergisk mot gran och denna kan ju va ett alternativ :)

Agnes sa...

Svar till Miss M:
Tack Malin! <3 Har en massa kvar att fixa dock, vill lägga nytt golv överallt (förutom i sovrummen där vi redan bytt) och riva ut det hemska köket. Men får ta lite efterhand :)
Granen är köpt på Rusta för 399:-, dom har ju så grymt coola granar i massa färger :)

Karin sa...

Vad fint ni har det! Riktigt mysigt :)
Blir sugen att sätta igång pyntandet här med

Beatrice, mamma till Robin och Jennifer sa...

Men oj så fint!!! :)

Gilla & följ

Välkommen


I en enplansvilla, mitt i glasriket, finns vi, jag och min lilla familj. Jag är en ensamstående tvåbarnsmamma som älskar att fotografera, blogga och hemmamysa med mina barn Liam, född 2009, och Nomi, född 2012.

I bloggen delar jag med mig av våra små guldkorn i vardagen - allt från pyssel och äventyr till barnens utveckling - men bjuder även på tävlingar, shoppingtips och annat skoj!

Läs mer om mig

Sök

Buzzador

Vill du bli en buzzador precis som jag och få testa nya spännande produkter?
ANMÄL DIG HÄR
Glöm inte ange att jag (agneslauedberg) bjudit in dig!

Arkiv

Reklam